View Single Post
  #6  
Old 11-05-2015
skyaflake's Avatar
skyaflake skyaflake is offline
Senior Member
 
Join Date: Jul 2010
Location: チームヨコモ
Posts: 578
Default

Niet dat ik in dit geval wil of kan mee doen, maar hoe zit het met Nederlanders die lid zijn bij een Belgische vereniging? Ik bedoel, ik ben lid op Orra en zal (heb FBA betaald.) via daar dan eventueel mee doen aan een BNK (vorig jaar ook gedaan). Ik neem aan, omdat ik lid ben in België, dat ik dan als Belg word beschouwd? Ik kan dit niet herleiden uit de reglementen, daar staat : "- Voor het BNK dienen Belgen lid te zijn bij een Belgische club (FBA), de Nederlanders moeten minimaal lid zijn via een Nederlandse club."

Ik ben lid bij Orra en een andere (niet BNK) RC vereniging. Ik wil niet voor 3 verenigingen lidmaatschap gaan betalen. Vind ik een beetje te gek worden. Het maakt, imo, toch niet uit bij welke vereniging ik lid ben? Orra is dichterbij dan Vlijmen voor me. Dus ook de meest logische keuze voor mij en evt andere Nederlanders (ik ken er wel een paar). Ik vind dat Nationaliteit niet uit maakt. Anders zou je als, bijv, Engelsman niet eens mee kunnen doen. Want je bent geen Belg of Nederlander. In het buitenland wordt er ook niet moeilijk gedaan als je (met licentie! - die heb ik) mee doet. Het maakt dan niet uit waar je woont.

Kan iemand dit duidelijk krijgen? Ik zou het raar vinden dat ik, gezien ik een FBA licentie heb, niet mee mag doen omdat ik als Nederlander lid ben bij een Belgische vereniging.
__________________
Numquam cedunt victores, numquam ignavi vincunt.

Last edited by skyaflake; 11-05-2015 at 02:26 PM.
Reply With Quote