Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #101  
Old 27-04-2011
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

Quote:
Originally Posted by stefke View Post
Als er over M3/M4 al zoveel heisa ontstaat, kan er dan ook eens gekeken worden naar die Slim minispike 2 in de 4wd ? Ik blijf vinden dat dit een zeer rekbare bungee-interpretatie van het reglement is. Het doet gewoon heel het basisconcept van de bandenregel om zeep.
Leg dat eens uit aub, ik kan niet volgen
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #102  
Old 27-04-2011
Supervlieg's Avatar
Supervlieg Supervlieg is offline
Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Belgium
Posts: 111
Default

Quote:
Originally Posted by janus_77 View Post
Maar ik sta best open om als "gentlemans agreement" af te spreken tijdens het BNK in Vlijmen ( of de rest van het seizoen ) om gewoon op M3 te blijven rijden.
Hier ben ik het volledig mee eens
__________________
X-Factory X6²
Reply With Quote
  #103  
Old 27-04-2011
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

en wie geen gentleman wil zijn zal worden voorzien van pek en veren!
ja mag het? please please?
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #104  
Old 27-04-2011
stefke stefke is offline
Senior Member
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 808
Default

Quote:
Originally Posted by Cooper View Post
Leg dat eens uit aub, ik kan niet volgen
De bandenregel in de 4wd stelt dat zowel voor- als achterbanden (in het algemeen "aangedreven wielen") van het type Proline Caliber of Schumacher Mini Spike 2 moeten zijn. Dit was tot begin dit jaar geen probleem en ook niet voor interpretatie vatbaar. Alles duidelijk, simpel, eenvoudig en lekker beperkt tot dan.

Toen bracht Schumacher de Slim minispike 2 uit, en een paar gladde jongens interpreteerden dat die band binnen de bandenregel viel. Een Slim Minispike 2 is voor mij niet hetzelfde als een Minispike 2. Je kan discussiëren wat je wil over de interpretatie van de letter van het reglement, maar je kan onmogelijk ontkennen dat dit tegen de geest van het reglement is, en dat vind ik gewoon jammer dat men daar zo licht overgaat.

Volgend jaar gewoon artikelnummers van Schumacher en Proline in het reglement zetten.
Reply With Quote
  #105  
Old 27-04-2011
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

http://www.rc-area.co.uk/blog/2010/0...oming-through/


Oké, dat is dus eigenlijk gewoon die goeie platte 2wd spike voorband die vroeger in de 2wd 'op' was en niet meer werd gemaakt.
Toen we nog met mini pins reden had je toch ook smalle en brede mini pins vooraan? Ik zie het probleem niet echt eerlijk gezegd. Is die band dan zoveel beter? kost die 2x zoveel?
In 2wd zitten we toch ook met zoveel verschillende voorbanden?

http://www.racing-cars.com/sp/abspag...lateid/12.html

bij schumacher catalogeren ze die toch onder "mini spike 2"
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.

Last edited by Cooper; 27-04-2011 at 10:44 AM.
Reply With Quote
  #106  
Old 27-04-2011
janus_77's Avatar
janus_77 janus_77 is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: Netherlands
Posts: 917
Default

Quote:
Originally Posted by stefke View Post
Volgend jaar gewoon artikelnummers van Schumacher en Proline in het reglement zetten.
Zucht.....Les nummer 1: Zet niets in het reglement wat je toch niet kan controleren.

Ga jij voortaan bij iedere BNK een bandenplak tafel inrichten waar iedereen met nieuwe banden, nog in verpakking ( wat je ook al kan wisselen ) moet komen om ze ter plaatse te lijmen. Zodat je ze ter plaatse kan controleren en markeren, zodat je zeker weet dat het ook wordt nageleefd
__________________
Reply With Quote
  #107  
Old 27-04-2011
stefke stefke is offline
Senior Member
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 808
Default

Quote:
Originally Posted by janus_77 View Post
Zucht.....Les nummer 1: Zet niets in het reglement wat je toch niet kan controleren.

Ga jij voortaan bij iedere BNK een bandenplak tafel inrichten waar iedereen met nieuwe banden, nog in verpakking ( wat je ook al kan wisselen ) moet komen om ze ter plaatse te lijmen. Zodat je ze ter plaatse kan controleren en markeren, zodat je zeker weet dat het ook wordt nageleefd
Je begrijpt het niet hé. Ik heb het niet over compounds. Dat kan je idd. niet controleren. Met die nr's kan je achterpoortjes en interpretatiediscussies vermijden zoals nu met die Slim Minispikes in de 4wd.
Reply With Quote
  #108  
Old 27-04-2011
stefke stefke is offline
Senior Member
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 808
Default

Quote:
Originally Posted by Cooper View Post
http://www.rc-area.co.uk/blog/2010/0...oming-through/

Oké, dat is dus eigenlijk gewoon die goeie platte 2wd spike voorband die vroeger in de 2wd 'op' was en niet meer werd gemaakt.
Toen we nog met mini pins reden had je toch ook smalle en brede mini pins vooraan? Ik zie het probleem niet echt eerlijk gezegd. Is die band dan zoveel beter? kost die 2x zoveel?
In 2wd zitten we toch ook met zoveel verschillende voorbanden?

http://www.racing-cars.com/sp/abspag...lateid/12.html

bij schumacher catalogeren ze die toch onder "mini spike 2"
Gij leest al even slecht : zie je dat woordje "slim" niet staan ?"

Die gaat soms beter, soms niet. B.v. in Charleroi of Arendonk geeft die een duidelijk voordeel t.o.v. de minispike.

Maar dat is niet het f*cking point..
Wat is nu de bedoeling van het bandenregelement ? Als je hier over nadenkt spreekt de concludie toch voor zich ???
Heel de bandenregel heeft als bedoeling om de keuze en bijgevolg de kosten te beperken. Als je dat achterdeurtje openlaat sta je weer 2 extra bandentype's toe (de gele en de groene). De 4wd voorband is mee opgenomen in de reglementering omdat we een wildgroei kregen aan voorbanden in de 4wd en dat in de 4wd een voorband een pak sneller slijt dan een achterband. Dat maakte dat je een fortuin aan voorbanden moest inslaan.

Even een hypothetische situatie :

Als Schumacher morgen de minipin hernoemt als (en ik verzin hier maar iets) "dense minipike 2". Ga je die band dan toelaten ?
Reply With Quote
  #109  
Old 27-04-2011
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

Ik lees het wel, maar het is niet omdat er 'slim' ACHTER staat dat het plots geen mini spike 2 meer is hé, ze konden het evengoed '2wd front' genoemd hebben, dan was het nog steeds een mini spike 2, en mocht het nog steeds.
Dus, dit jaar helaas geen poot om op te staan, voor volgend jaar kan je dat voorstel van die nummers doen, van mij mag je, ik snap waar je naartoe wil!
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #110  
Old 27-04-2011
janus_77's Avatar
janus_77 janus_77 is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: Netherlands
Posts: 917
Default

Quote:
Originally Posted by stefke View Post
Je begrijpt het niet hé. Ik heb het niet over compounds. Dat kan je idd. niet controleren. Met die nr's kan je achterpoortjes en interpretatiediscussies vermijden zoals nu met die Slim Minispikes in de 4wd.
Je begrijpt het niet hé.

Schumacher heeft per compound een ander art. nummer

b.v
Schumacher Mini-Spike 2 rear Green: U6516
Schumacher Mini-Spike 2 rear Yellow: U6558
Schumacher Mini-Spike 2 rear Silver: U6763

Allemaal achterbanden mini-spike 2 en toch allemaal andere nummers, en dan laten we de pre-glued en blauw compound nog zitten....

En dat is deze week.....
__________________
Reply With Quote
  #111  
Old 27-04-2011
stefke stefke is offline
Senior Member
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 808
Default

Quote:
Originally Posted by janus_77 View Post
Je begrijpt het niet hé.

Schumacher heeft per compound een ander art. nummer

b.v
Schumacher Mini-Spike 2 rear Green: U6516
Schumacher Mini-Spike 2 rear Yellow: U6558
Schumacher Mini-Spike 2 rear Silver: U6763

Allemaal achterbanden mini-spike 2 en toch allemaal andere nummers, en dan laten we de pre-glued en blauw compound nog zitten....

En dat is deze week.....
See your point, maar wat is anders de oplossing ?
Maar als het een troost is : de Schum nummer voor b.v. de Gele minispike is al 15 jaar dezelfde. Je moet dus 4 nr's per schum band vermelden (voor groen, geel, blauw en silver).
Reply With Quote
  #112  
Old 27-04-2011
V-Rossi's Avatar
V-Rossi V-Rossi is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Antwerp, Belgium
Posts: 1,016
Default

En wat is er precies mis met die Slim Mini Spike?? Volgens Bart "verkrachten ze 4wd" en slijten ze harder. Maandag er een clubrace mee gereden, waren al behoorlijk versleten 's morgens, en zelfs bij zwaar dalende grip 's namiddags nog perfect stuur.

Slim Mini Spike rijdt veel aangenamer, waarom een wazige band monteren en die kaalplukken als het makkelijker en aangenamer kan. De gewone Spike heb ik ook getest, en hoewel ik geen 4wd-expert ben en deze test enkel in Arendonk was, zag ik geen reden om gewone Spike te rijden.
Als het dan inderdaad beter is in Arendonk en Charleroi, koop dan elk jaar daar 3 setjes van en het is opgelost. Schiet er iets van over dan rij je daar een clubkoers mee. Ik zie het probleem echt niet, aangezien er geen enkele meerkost is.

Bovendien is het in de 4wd al zo makkelijk aangezien beide assen vastgelegd zijn. In Vlijmen vorig jaar (of het jaar ervoor?) had je ineens Taper Pin en zo'n dingen "nodig" in 2wd, dát is pas miserie

Voor mij is er geen onderscheid tussen Spike en Slim Spike, 'Slim' duidt immers niet op een andere bandensoort, compound of whatever, maar op een formaat. Ik zie dan ook het verschil niet met het smal of breed plakken van voorbanden in 2wd.
Reply With Quote
  #113  
Old 27-04-2011
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Ik ben het toch eens met stefan, het is duidelijk dat dit verwarring creëert, en het was idd ook niet de bedoeling om die toe te laten. of dat nu veel of weinig effect heeft op de kosten heeft geen belang.

Slim mini spike is NIET gelijk aan mini spike. Dat is een totaal andere band.

Die nummers als omschrijving is wat lastig idd. De huidige omschrijving zegt 'schumacher mini spike'. Ik zie nergens 'slim' staan dus die band is eigenlijk niet toegelaten.

Als er morgen een "caliber mini" met kleinere topjes komt, mag die dan ook ineens?

Ge zijt er ook al 2 jaar over bezig, da kan toch ni zo moeilijk zijn om daar een deal over te maken??
Reply With Quote
  #114  
Old 27-04-2011
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

mini kaliber, hahaha
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #115  
Old 27-04-2011
bzb's Avatar
bzb bzb is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 496
Default

kan niet iedereen gewoon met de banden rijden die zijn voorgeschreven, of het nou fijn rijd of niet? het is dan voor iedereen gelijk, anders wil ik voor de "verliezers door de banden" nog wat bekers meenemen dan gaat niemand bedroefd naar huis

(coopers spelling check ver. 2011)
__________________

BZB: The shortest name in rc..

BZB "i just can't, i just can't, i just can't control my feet" 2012 tour!!:

BZB4Holland

BZB4Belgium
Reply With Quote
  #116  
Old 27-04-2011
elvo's Avatar
elvo elvo is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 913
Default

Quote:
Originally Posted by flipside View Post
Slim mini spike is NIET gelijk aan mini spike. Dat is een totaal andere band.
Er staan dezelfde toppekes op, de toppekes staan in hetzelfde patroon, even ver uit mekaar, en de compound is krak hetzelfde.
Zo totaal anders vind ik dat niet....


Als iemand voor volgend jaar een voorstel wil indienen in de zin van "band voor 4WD is minispike 2 NIET SLIM", mij goed.
__________________
Reply With Quote
  #117  
Old 27-04-2011
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

Quote:
Originally Posted by bzb View Post
anders wil ik voor de "verliesers door de banden" nog wat bekers meenemen dan gaat niemand bedroefd naar huis
Jammer van de spellingsfout, anders had ik u willen nomineren voor 'comment van het jaar'
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #118  
Old 27-04-2011
bzb's Avatar
bzb bzb is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 496
Default

Quote:
Originally Posted by Cooper View Post
Jammer van de spellingsfout, anders had ik u willen nomineren voor 'comment van het jaar'
damn en nu niet? die belgen en hun nederlandse taal fetish ook zeg

ach het jaar is nog lang en bzb zit altijd vol goede spreuken (dom commentaar), moet nog even aftasten hoe gevoelig iedereen is en dan kan ik los

p.s. is het niet een typfout en geen spellingsfout? of had je die ook nog gevonden?
__________________

BZB: The shortest name in rc..

BZB "i just can't, i just can't, i just can't control my feet" 2012 tour!!:

BZB4Holland

BZB4Belgium
Reply With Quote
  #119  
Old 27-04-2011
marco NL's Avatar
marco NL marco NL is offline
Senior Member
 
Join Date: Jun 2009
Location: nederland
Posts: 642
Default

ik zie het probleem niet, koop gewoon 2 setjes Slim Mini Spike 2.
als dat beter gaat op ORA en zo, dan maakt het toch niet uit, ze zijn overal te krijgen.

als je zo ver wilt gaan dan moet je ook de vulling van de banden vast legen.
want daar is ook voordeel uit te hallen. (MRO)
en die heeft ook niet iedereen
__________________
TRF502 TRF511 TRF201XMW
Reply With Quote
  #120  
Old 27-04-2011
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Hier bruno, in bijlage 2 banden:

"Er staan dezelfde toppekes op, de toppekes staan in hetzelfde patroon, even ver uit mekaar, en de compound is krak hetzelfde"

Ik stel voor da gij met de rechtse variant rijdt
Attached Images
File Type: jpg wheels.jpg (18.9 KB, 28 views)
Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 09:52 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com