Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Norway

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 09-03-2011
SHY's Avatar
SHY SHY is offline
Mad Member
 
Join Date: Feb 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 1,652
Default Hvil i fred Glenn!

Fikk dessverre høre i går at Glenn Wennerberg brått døde nå nylig.

Hvil i fred Glenn! Den største medfølelse med hans famile og venner!

Martin, kunne du (eller Ånund) ha skrevet noen linjer om Glenn? Så kunne jeg ha puttet det inn i Modellbilens Historie som et minne om han. Meritter, hvor lenge jobbet hos SS/ModellHobby, morsom historie etc. Og gjerne et bra bilde.

Har fra før minnesider for Simmi og Rolfmans:

http://www.ymr.no/simmi.htm

http://www.ymr.no/rolfmans.htm
__________________
Life's too short to go slow! www.ymr.no

Tech Tips, HopUps & Bling

Xray 2014 XB4 4WD & 2WD | B4 FTW Night Fox XL | Mugen MRX-5 | RB | Futaba 3VCS FASST | Faskolor

Visit my showroom
Reply With Quote
  #2  
Old 09-03-2011
Razer's Avatar
Razer Razer is offline
Senior Member
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 341
Default

Denne nyheten kom som et stort sjokk på oss alle her i Smallsize Hobbyland, og det å skrive noe om Glenn er ikke lett. Jeg kjente etterhvert Glenn svært godt gjennom jobben, men hans livshistorie har jeg dessverre så altfor liten kunnskap om, men jeg skal dele det jeg faktisk vet.

Glenn startet faktisk sin karriere med modellfly, selv om det etterhvert var bil og bilbane hans navn ble nærmest synonymt med. Hans gamle, brune Futaba stikkeradio ligger fortsatt til utstilling her nede, med lisensen utstedt fra Post & teletilsynet inni. Glenns glis sist jeg så han, var fortsatt likt det til 10-12 år gamle Glenn på bildet.

Glenn har fortalt mang en historie fra ungdomstiden, om hans forkjærlighet for raske motorsykler og biler, og ikke minst hans turer på R/C-billøp han fortsatt ikke kunne huske grunnet sene kvelder og flytende substanser.

På sent 80-tall opplevde han et lite vendepunkt i livet. I en motorsykkelkrasj mistet han nesten benet, og selv om han fikk beholde det, har han slitt med det fram til nå. Om det var da han sluttet å kjøre sykkel, eller om det var ved et senere tidspunkt vet jeg ikke, men gleden i ansiktet hans da han i sommer hadde bilen på verksted og kjørte lånesykkel til jobb, var rett og slett PRICELESS! Det var da over 20 år siden sist han satt på en sykkel, men det så ikke ut til å hindre ham det spor.

I arbeidslivet har Glenn vært innom MYE. Glassmester, låsesmed, bussjåfør, akvariesalg, bygging og fiskeoppdrett, ModellHobby A/S og Smallsize Hobbyland A/S(De som vet mer presist får gjerne rette på meg). Mannen var en ildsjel for det han var interessert i, og selv da han jobbet med hobbyen på dagtid, besto kveldsjobben i å drive Badet Raceway på gamle Nordtvedt bad, og senere på Haugenstua.

Alt dette sørget jo også for at bilbanesatsingen til slutt ble langt mer seriøs, og han ligger pr. dags dato som nr 119 på rankingen over de 300 beste sjåførene på Imca-rankingen, og ville om ikke lenge vært innenfor topp 100.

Glenn og Børge Haug reiste på flere løp europa rundt, samt en tur til Canada. Alle resultater husker jeg dårlig, men at disse gutta virkelig var respektert og blant de aller raskeste skal være sikkert og visst.

Dere kan jo prøve å se for dere stoltheten til Glenn da Imca flyttet en EM-runde, der "the MAJOR reason" var fordi Wennerberg ikke kunne den helga. Så at han var populær på racene er det liten tvil om.

Og det er slik jeg vil huske Glenn. Lystig i humøret, en faens kødd å ha med å gjøre(i positiv forstand), og en som livet opp de fleste festlige lag Han var ekstremt dreven i å fleipe med folk, og lure folk til å tro de merkeligste ting.

Han var også en særdeles ivrig motorsportfan, og da spesielt F1, og vi hadde mange lange, dvs. LAAAAAAAANGE diskusjoner både før og etter hvert løp, men vi ble stort sett enige.

Hans favoritteam var Ferrari, og det var også det han drømte om. I sitt siste leveår var drømmen og planen innen noen år å kjøpe seg en Ferrari 308.

Puh. Hvil i fred Glenn! Mine tanker går til familien, og spesielt dine to døtre Anette og Carina som jeg VET du satte høyere enn alt annet her i livet! Jeg kommer til å samle bilskravlinga vår!

Under: Glenn i kjent stil med stort glis og Børge gjemt bak

__________________
Martin Sørlie, 1985.

Spektrum DX4R Pro - TLR 22 2.0 & TLR 22-4 - Absima

Team Smallsize
Reply With Quote
  #3  
Old 09-03-2011
SHY's Avatar
SHY SHY is offline
Mad Member
 
Join Date: Feb 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 1,652
Default

Flott, takk!

Edit: Låner gjerne det gamle lisenskortet og scanner inn!
__________________
Life's too short to go slow! www.ymr.no

Tech Tips, HopUps & Bling

Xray 2014 XB4 4WD & 2WD | B4 FTW Night Fox XL | Mugen MRX-5 | RB | Futaba 3VCS FASST | Faskolor

Visit my showroom
Reply With Quote
  #4  
Old 09-03-2011
Razer's Avatar
Razer Razer is offline
Senior Member
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 341
Default

Quote:
Originally Posted by SHY View Post
Flott, takk!
Det er nok MANGE i miljøet i Norge som kan tilføye mang en god historie, litt mer nyttig info og gode øyeblikk altså Men da har jeg ihvertfall bidratt med mitt.
__________________
Martin Sørlie, 1985.

Spektrum DX4R Pro - TLR 22 2.0 & TLR 22-4 - Absima

Team Smallsize
Reply With Quote
  #5  
Old 09-03-2011
SHY's Avatar
SHY SHY is offline
Mad Member
 
Join Date: Feb 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 1,652
Default

Er det en tråd på radiostyrt.no for Glenn?
__________________
Life's too short to go slow! www.ymr.no

Tech Tips, HopUps & Bling

Xray 2014 XB4 4WD & 2WD | B4 FTW Night Fox XL | Mugen MRX-5 | RB | Futaba 3VCS FASST | Faskolor

Visit my showroom
Reply With Quote
  #6  
Old 09-03-2011
Razer's Avatar
Razer Razer is offline
Senior Member
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 341
Default

Quote:
Originally Posted by SHY View Post
Er det en tråd på radiostyrt.no for Glenn?
Nei.
__________________
Martin Sørlie, 1985.

Spektrum DX4R Pro - TLR 22 2.0 & TLR 22-4 - Absima

Team Smallsize
Reply With Quote
  #7  
Old 09-03-2011
SHY's Avatar
SHY SHY is offline
Mad Member
 
Join Date: Feb 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 1,652
Default

Vet du om det har vært dødsannonse i Aftenposten? Evt. når? Og når er begravelsen?
__________________
Life's too short to go slow! www.ymr.no

Tech Tips, HopUps & Bling

Xray 2014 XB4 4WD & 2WD | B4 FTW Night Fox XL | Mugen MRX-5 | RB | Futaba 3VCS FASST | Faskolor

Visit my showroom
Reply With Quote
  #8  
Old 09-03-2011
Razer's Avatar
Razer Razer is offline
Senior Member
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 341
Default

Quote:
Originally Posted by SHY View Post
Vet du om det har vært dødsannonse i Aftenposten? Evt. når? Og når er begravelsen?

Har ikke anelse. Begravelsen er på Østre Gravlund, Tvetenveien 6(eller var det 7?) Torsdag 10/3 kl 13.30!
__________________
Martin Sørlie, 1985.

Spektrum DX4R Pro - TLR 22 2.0 & TLR 22-4 - Absima

Team Smallsize
Reply With Quote
  #9  
Old 09-03-2011
SHY's Avatar
SHY SHY is offline
Mad Member
 
Join Date: Feb 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 1,652
Default Fra Aftenposten 9.3.11

Glenn.jpg
__________________
Life's too short to go slow! www.ymr.no

Tech Tips, HopUps & Bling

Xray 2014 XB4 4WD & 2WD | B4 FTW Night Fox XL | Mugen MRX-5 | RB | Futaba 3VCS FASST | Faskolor

Visit my showroom
Reply With Quote
  #10  
Old 09-03-2011
John Lara's Avatar
John Lara John Lara is offline
Member
 
Join Date: May 2006
Location: Norway
Posts: 71
Send a message via MSN to John Lara
Default

Ja dette var meget trist...... fikk kaffe'n i halsen da jeg leste på FB om morgenen....

Glenn var en av de store når jeg begynte med rc..... så det er mange minner som kommer frem i ettertid..... er noen ting som blir forbundet med Glenn ....
Team AKS
Ringnes Open.....
Tyrker på vanndispenser.....
2L Cola flaske som karosseri.....
Kongsvinger NM og Råholt NM i buggy.....
Mini Z.....
Badet Raceway.....
Bilbane......
Formel 1 & Ferrari.....
Volvo PV......

Akvarium... var faktisk Glenn som fikk meg inn i det miljø....


Og disse minene er noe jeg tar med og takker for at jeg har fått....


RIP Glenn...
Reply With Quote
  #11  
Old 10-03-2011
Razer's Avatar
Razer Razer is offline
Senior Member
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 341
Default

Fra Facebook:

Hei
Takk for det du har skrevet om Glenn. Kan kort nevne at Glenn og jeg var barndomsvenner fra 8-9 årsalder på Stovner og jeg kjente han svært godt. Glenn kom fra en familie hvor han i stor grad arvet modell(fly)interessen fra faren. Fra guttedagene av ble nesten alle slags (RC og tekniske) hobbyer prøvd, modelljernbane, modellfly, modellbåt, bilbane etc. Men Glenn var ikke bare frelst på hobbyting men drev også med sport dvs fotball og ski. Tror har spilte i Spartacus frem til motorsykkelulykken. Musikk ble det også mye av.

Synes at det er veldig trist at Glenn er borte.

Jens Johansen
__________________
Martin Sørlie, 1985.

Spektrum DX4R Pro - TLR 22 2.0 & TLR 22-4 - Absima

Team Smallsize
Reply With Quote
  #12  
Old 14-03-2011
Razer's Avatar
Razer Razer is offline
Senior Member
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 341
Default

http://www.worldslotracing.com/showthread.php?p=1711
__________________
Martin Sørlie, 1985.

Spektrum DX4R Pro - TLR 22 2.0 & TLR 22-4 - Absima

Team Smallsize
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 10:57 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com