Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 10-08-2014
Kurtje Kurtje is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 377
Default Associated B5m

Hallo iedereen

Ik ben van plan om naast mijn nitro auto's terug een 1/10 2wd buggy te nemen. Dit om wat meer rijtijd terug te verkrijgen naast mijn nitro wedstrijden.

De keuze van auto is gevallen op de Team Associated B5m.

Nu heb ik enkele vraagjes:

- Welke electronica (motor/regelaar) kunnen jullie aanraden? Ik hoorde al bvb de Hobbywing V3.1 regelaar en de Hobbywing V10 motoren, Speed Passion Reventon V1.1 met de Speed Passion V3 motoren, ...
Zijn er nog andere goede opties? Enkele ervaringen?

- Mensen die met een B5m rijden, heeft de wagen upgrades nodig of is hij standaard uit de box sterk genoeg?

Alle andere info omtrent deze auto mag natuurlijk ook!

Alvast bedankt!
__________________
Mugen MBX7/Mugen MBX7T/Sanwa M12
Teamdriver www.rc-speedhouse.com Powered by Mugen/OS Engines/Futaba/Sanwa/Nitrolux/Tourex
Reply With Quote
  #2  
Old 11-08-2014
kriske's Avatar
kriske kriske is offline
Senior Member
 
Join Date: Apr 2007
Location: belguim
Posts: 770
Default

Quote:
Originally Posted by Kurtje View Post
Hallo iedereen

Ik ben van plan om naast mijn nitro auto's terug een 1/10 2wd buggy te nemen. Dit om wat meer rijtijd terug te verkrijgen naast mijn nitro wedstrijden.

De keuze van auto is gevallen op de Team Associated B5m.

Nu heb ik enkele vraagjes:

- Welke electronica (motor/regelaar) kunnen jullie aanraden? Ik hoorde al bvb de Hobbywing V3.1 regelaar en de Hobbywing V10 motoren, Speed Passion Reventon V1.1 met de Speed Passion V3 motoren, ...
Zijn er nog andere goede opties? Enkele ervaringen?

- Mensen die met een B5m rijden, heeft de wagen upgrades nodig of is hij standaard uit de box sterk genoeg?

Alle andere info omtrent deze auto mag natuurlijk ook!

Alvast bedankt!
De auto is uit de box, gewoon super, regelaar en moter X-car nemen, goed en goedkoop.
Reply With Quote
  #3  
Old 11-08-2014
Kurtje Kurtje is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 377
Default

Hey Kris

Ik wist niet dat je ook met een B5m reed
Dank je wel voor de tip!
__________________
Mugen MBX7/Mugen MBX7T/Sanwa M12
Teamdriver www.rc-speedhouse.com Powered by Mugen/OS Engines/Futaba/Sanwa/Nitrolux/Tourex
Reply With Quote
  #4  
Old 11-08-2014
Cobra007 Cobra007 is offline
Member
 
Join Date: Apr 2013
Location: Turnhout
Posts: 58
Default

Ik zou ook voor een x-car gaan, zelf heb ik 2 speedpassions gehad de 1 was mijn eigen fout (ompoling) de andere is de sensorplaat defect en er is maar 6 maand garantie op een speedpassion, dus mijn verlies is bijna 250€ in nog geen jaar tijd en een x-car kost maar 30€.
Reply With Quote
  #5  
Old 11-08-2014
Origineelreclamebord's Avatar
Origineelreclamebord Origineelreclamebord is offline
Mad Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Netherlands
Posts: 1,571
Default

+1 voor de X-Car - het biedt 95% van de prestaties voor 20% van de kosten!

Re- de B5, ik heb eigenlijk nog niks echt kapot zien gaan bij B5M's... het ergste wat ik heb gezien is een kromme turnbuckle, en dat komt omdat de standaard turnbuckles van een wat zacht staal zijn. Het voordeel is dan dat ze (tov. andere merken) niet afbreken, dus je kan ze waarschijnlijk gewoon weer rechtbuigen en na het evenement vervangen.

Verder is het misschien goed om wat standaard spares te regelen die niet uitwisselbaar zijn met andere auto's: hinge pins, ophangingsarmen, shock towers, hubs... ook zou ik geen alu delen kopen voor de betrouwbaarheid, dat maakt de klappen alleen maar harder op de overgebleven kunststof delen (en scharnierende elementen).

Ten slotte heb ik gezien dat de vleugel qua hoek nogal losjes zit gemonteerd op de mount en er tussen vleugel en body clips geen dopjes zitten - misschien is het dus handig er een stukje lexaanplaat (overblijfsel van body of wing uitknippen) tussen te monteren. Als lange termijn alternatief kan ik je ook 3d geprinte wing mounts aanbieden waarmee je de vleugel vastschroeft - dan zit ie nooit los en zijn er ook geen clipjes meer die los kunnen schieten
__________________


3D Printing Upgrade Parts - FF210 Buggy
Reply With Quote
  #6  
Old 12-08-2014
Kurtje Kurtje is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 377
Default

Dank je wel voor de info cobra007 en Origineelreclamebord!

Die wing mounts zijn idd wel interessant! Wat is de kostprijs van zo een wing mount?
__________________
Mugen MBX7/Mugen MBX7T/Sanwa M12
Teamdriver www.rc-speedhouse.com Powered by Mugen/OS Engines/Futaba/Sanwa/Nitrolux/Tourex
Reply With Quote
  #7  
Old 12-08-2014
skyaflake's Avatar
skyaflake skyaflake is offline
Senior Member
 
Join Date: Jul 2010
Location: チームヨコモ
Posts: 578
Default

Gewoon uit de doos rijden. Auto is gemaakt om snel te rijden, heb je geen upgrades voor nodig . Gewoon zorgen voor wat standaard spares. Should be enough.

Je zou (ondanks de oplossing van Origineelreclamebord) ook gaatjes kunnen boren in je wing mount en dan met een schroef/bout en moer het eea vastzetten.
__________________
Numquam cedunt victores, numquam ignavi vincunt.
Reply With Quote
  #8  
Old 12-08-2014
Kurtje Kurtje is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 377
Default

Thanks!!!
__________________
Mugen MBX7/Mugen MBX7T/Sanwa M12
Teamdriver www.rc-speedhouse.com Powered by Mugen/OS Engines/Futaba/Sanwa/Nitrolux/Tourex
Reply With Quote
  #9  
Old 12-08-2014
Koen94 Koen94 is offline
Member
 
Join Date: Nov 2013
Location: Netherlands
Posts: 1
Default

Hallo Kurtje,

De wing mounts kosten €12 per set exclusief verzendkosten. Deze kunnen meegenomen worden naar het BNK in vlijmen (14-sep-2014) of na deze datum naar u verstuurd worden.

Wanneer u of iemand anders interesse heeft kunt u een pb naar mij of naar Origineelreclamebord sturen.

Mvg Koen
Reply With Quote
  #10  
Old 12-08-2014
kriske's Avatar
kriske kriske is offline
Senior Member
 
Join Date: Apr 2007
Location: belguim
Posts: 770
Default

Quote:
Originally Posted by Kurtje View Post
Hey Kris

Ik wist niet dat je ook met een B5m reed
Dank je wel voor de tip!

Jawel , is echt super auto, je kan gewoon de kit setup nemen en wedstrijd rijden.

buiten mss een paar veren voor en achter, moet je niets kopen, maar denk wel da der wa bling bling op zal staan bij u
Reply With Quote
  #11  
Old 12-08-2014
Kurtje Kurtje is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 377
Default

Hallo Koen

Dank je wel voor je antwoord, ik ga je zeker nog contacteren ivm de wingmount.
Op het BNK ben ik echter niet aanwezig, zit nog volop in het nitroseizoen.

Merci Kris, het is niet de bedoeling om hem veel te voorzien van wat bling bling.
Maar je weet natuurlijk nooit haha
__________________
Mugen MBX7/Mugen MBX7T/Sanwa M12
Teamdriver www.rc-speedhouse.com Powered by Mugen/OS Engines/Futaba/Sanwa/Nitrolux/Tourex
Reply With Quote
  #12  
Old 19-08-2014
Martijn's Avatar
Martijn Martijn is offline
Member
 
Join Date: Aug 2010
Location: Belgium
Posts: 298
Default

Nu het hier toch over de B5M gaat, zijn er mensen die deze op aarde/zand grond al eens getest hebben?

Zoja, hoe werkt ie op zo'n ondergrond? (grip enzo)
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 19-08-2014
Origineelreclamebord's Avatar
Origineelreclamebord Origineelreclamebord is offline
Mad Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Netherlands
Posts: 1,571
Default

Quote:
Originally Posted by Martijn View Post
Nu het hier toch over de B5M gaat, zijn er mensen die deze op aarde/zand grond al eens getest hebben?

Zoja, hoe werkt ie op zo'n ondergrond? (grip enzo)
De mijne is ingewijd op klei en moet nog op een kunstgras baan rijden Het rijdt heel aardig: Wat extra gewicht helpt heel erg met de stabiliteit over hobbels, en als je dat doet moet je de shock setup ook herzien natuurlijk. Dan een beetje spelen met de geometrie en je hebt een leuke basis setup Het is wel te overwegen B5 (rear-motor) achterarmen te gebruiken, die staan meer naar voren toe. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het zal sowieso achter veel bite toevoegen.
__________________


3D Printing Upgrade Parts - FF210 Buggy
Reply With Quote
  #14  
Old 19-08-2014
Martijn's Avatar
Martijn Martijn is offline
Member
 
Join Date: Aug 2010
Location: Belgium
Posts: 298
Default

Idd, al gehoord dat ze de B5 rear arms en ook de vlakke armen gebruiken vanvoor.
Welke banden gebruik dan?
__________________
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 05:33 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com