Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

View Poll Results: Is een beginnersklasse in het BNK een goed idee?
Ja, als beginner wil ik ook in een 'A' kunnen zitten. 10 18.18%
Nee, een beginner kan evengoed een finale winnen, ook al heet die dan C, D, E, Z 41 74.55%
Haha een schildpad op zijn kop geraakt nooit meer recht! 2 3.64%
I am English and I've no right to influence this poll. ;-) 2 3.64%
Voters: 55. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #21  
Old 22-05-2012
stefke stefke is offline
Senior Member
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 808
Default

Quote:
Originally Posted by redracing View Post
dat bedooel ik maar ik rij enkel alst past in het gezins en werk leven en dan ist moelijk om ergens eens te gaan om eens dag traning te doen en met de kinderen moet in een keuze maken

en heb ook geen zin om ergens 3 uur in de wagen te zitten dus kies ik wedstrijdjes dicht bij huis uit
en dat vind ik een héél valabel argument.
Het BNK blijft dikke fun, maar als je enigszins een rol van betekenis wil spelen, moet je de laatste jaren simpelweg elke vrij moment gaan trainen op de circuits. De tijd dat je zondagmorgen kon aankomen, 2 packs trainen en in een A-finale kon rijden is voorbij. Een BNK weekend is hard labeur geworden en in mijn huidige situatie (nieuwe job, huis verder afwerken, relatie, ...) kan ik het even niet meer opbrengen om mezelf uit te putten op een BNK weekend (Ook aan dat vroeg opstaan heb ik een broertje dood, ik moet al heel de week vroeg uit mijn bed ).

Maar dit is voor mij persoonlijk : volgend jaar doe ik waarschijnlijk terug alles weer mee.
Reply With Quote
  #22  
Old 22-05-2012
jmke's Avatar
jmke jmke is offline
Member
 
Join Date: Apr 2011
Location: Braine-Le-Comte, Belgium
Posts: 200
Default

Quote:
Originally Posted by jmke View Post
ah da's spijtig. Ben zeker dat mensen op BNK nooit voor de fun rijden.
uhm... JFYI dat was dus zo niet bedoelt hé... op BNK kan je evenveel fun hebben
__________________
Ansmann ARE-2 - 5.5T
C4.1 Centro - 7.5T
X-Factory SCX-60 - 10.5T
Hyper 9e - MMM
Reply With Quote
  #23  
Old 22-05-2012
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Al die argumenten hebben eigenlijk niks te maken met een al dan niet beginnersklasse hé. Dat gaat over een bnk rijden in 't algemeen.

Mijn punt was gewoon dat een beginnersklasse helemaal ni goedkoper is, want in de gewone klasse moet ge helemaal geen duurder materiaal hebben. Meer zelfs, de meeste beginners rijden met veel te straffe motoren en lipo's, straffer dan de meeste A finalisten...

Clubraces zijn inderdaad goed om te leren afstellen, alles is wat kleinschaliger en de timing kan wat minder strak zijn enz... Die argumenten bewijzen dus dat het juist géén goed idee is om een beginnersklasse op een bnk erbij te nemen. Als beginner, 'begin' je best in een lokale club, en als alles wat vlotter gaat rij je ook eens bij een andere club. Als je zin hebt in nog meer competitie rij je BNK, EK en evt WK :-)

Simpel!
Reply With Quote
  #24  
Old 05-06-2012
MisterYellow's Avatar
MisterYellow MisterYellow is offline
Member
 
Join Date: Mar 2009
Location: Bredene
Posts: 42
Default

Jullie debateren over een beginners klasse maar dat is er niet bepaald op het EPC.

Er is wel de junior klasse waar men beperkt in leeftijd en motor.
En dan ook de stock klasse waar men beperkt in motor en 2wd buggy , nu voor degene die zeggen dat het duurder is zitten er wel naast want de motor waarmee er gereden word kost 7€ en de regelaar heb je al van 25€ een goeie ervoor, wat de banden betreft kan men daar makkelijk 5 races mee doen door de mindere power van de motor wat het dan ook Weeral goedkoop maakt.

De discussie over wie is een beginner en wie niet is hier niet van toepassing doordat de klasse een volwaardige klasse is en niet een beginners klasse maar natuurlijk als beginnende rijder is men meer geneigd hierin te starten.
Reply With Quote
  #25  
Old 05-06-2012
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

De vraag in de poll is:
"Is een beginnersklasse in het BNK een goed idee?"

Dat heeft dus niets te maken met epc of junior of stock, en heb tot nu toe nog altijd geen argument gezien waarom zo'n klasse op een bnk nuttig zou zijn.
Reply With Quote
  #26  
Old 05-06-2012
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Quote:
Originally Posted by MisterYellow View Post
nu voor degene die zeggen dat het duurder is zitten er wel naast want de motor waarmee er gereden word kost 7€ en de regelaar heb je al van 25€
99% van de beginners kopen tegenwoordig een rtr kit, waar al die dingen al bij zitten. We zeiden ook niet dat het duurder is, maar dat het niet goedkoper is. In zo'n rtr geval zou je dus al die stock motor moeten bijkopen, en is uw regelaar wel degelijk van belang. In een echte beginnersklasse mag gewoon alles, enige voorwaarde is dat je beginner bent (zie clubraces mbv kampenhout). Op die manier kan eender wie een rc auto heeft, meerijden, zonder andere motor, regelaar of banden te moeten kopen.

Er is ook niemand die je verplicht om in de gewone klasses met een 7.5 en een dure regelaar te rijden. Dus je kan perfect meerijden met je rtr kit op het bnk in de gewone klasse. Het zal echt niet aan je motor of regelaar liggen of je al dan niet in de A terechtkomt hoor :-)
Reply With Quote
  #27  
Old 05-06-2012
elvo's Avatar
elvo elvo is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 913
Talking

Een BNK beginnersklasse bestaat toch al? Ze heet gewoon 4WD
__________________
Reply With Quote
  #28  
Old 05-06-2012
MisterYellow's Avatar
MisterYellow MisterYellow is offline
Member
 
Join Date: Mar 2009
Location: Bredene
Posts: 42
Default

Natuurlijk mag je met een rtr deelnemen in de gewone (open) klasse en dat is dan ook het mooie ervan maar betwijfel het toch dat men met een wagentje van 120€ all in zal kunnen in de A finale geraken en men zal dan wel andere banden moeten kopen om reglementair te kunnen deelnemen.
Nu kan men daar evenveel fun mee hebben, daar twijfel ik niet aan.

Denk met deze discussie dat men kan uitmaken dat men in het BNK alles best laat zoals het is.
Reply With Quote
  #29  
Old 05-06-2012
Kusal Kusal is offline
Member
 
Join Date: Sep 2006
Location: Belgium
Posts: 260
Default

Quote:
Originally Posted by elvo View Post
Een BNK beginnersklasse bestaat toch al? Ze heet gewoon 4WD
Grappig!! Elvo
Reply With Quote
  #30  
Old 05-06-2012
janus_77's Avatar
janus_77 janus_77 is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: Netherlands
Posts: 917
Default

Quote:
Originally Posted by MisterYellow View Post
en men zal dan wel andere banden moeten kopen om reglementair te kunnen deelnemen.
Ehhhmmmm als je iets goedkoop wil houden, dan is een vaste band in het reglement juist de grootste kosten bespraring voor de rijders.
__________________
Reply With Quote
  #31  
Old 05-06-2012
dirk702's Avatar
dirk702 dirk702 is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2009
Location: Belgium (Deurne)
Posts: 479
Default

Quote:
Originally Posted by janus_77 View Post
Ehhhmmmm als je iets goedkoop wil houden, dan is een vaste band in het reglement juist de grootste kosten bespraring voor de rijders.
Het is ook aan te raden om met vaste banden te rijden, anders is er sprake van een "Gonzoken" !
__________________
Team LelijkeBodiesEnMismatchJanten
Ook op de Cougar SV2, Cat SX3 & Cat K1
Reply With Quote
  #32  
Old 05-06-2012
V-Rossi's Avatar
V-Rossi V-Rossi is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Antwerp, Belgium
Posts: 1,016
Default

Heet de beginnersklasse niet gewoon 'E-finale'?

Extra categorieën moet je m.i. altijd proberen te vermijden. Er is echt geen nood aan een extra klasse naast 2wd en 4wd (SC even buiten beschouwing gelaten).
Want wat is een beginnersklasse? Dat zijn een tiental piloten die met iets tragere rondetijden strijden om een prijs in een eigen finale.
Wat is een E-finale? Een tiental piloten die met iets tragere rondetijden strijden om een prijs in een eigen finale.

Bovendien biedt het behouden van het huidige systeem voor zulke piloten een extra voordeel: op hun thuisbaan kunnen ze ipv de rookieklasse te winnen (wow!) eens in de C of D terechtkomen, iets waar die persoon veel meer plezier uit haalt.

Voor de kosten moet je het ook niet doen: er is een grote bandenvereenvoudiging doorgevoerd in het BNK en in de A-finale zitten veel piloten die rijden met erg goedkope motoren, packs, amper opties, niet elk jaar een nieuwe auto, ... Hoeveel goedkoper moet het worden??


Note:
En inderdaad, het BNK is een stuk gedrevener geworden en om (in de 2wd) in de A-finale terecht te komen moet je zoveel mogelijk tijd on-track spenderen.
So what? Op een EK ga je toch ook niet klagen dat je niet in de A raakt omdat die mannen alles krijgen en elke week 3 dagen kunnen testen? Neen, op zo'n niveau maak je van de B-, C-, D-, E-, ... finale 'je eigen A-finale'. Succes is relatief en hangt af van je eigen invulling :-)
Zat je vroeger in de A maar heb je geen tijd om vaak te trainen? Niet getreurd: wees ipv daarvan blij dat je in de B zit en ga daar voor de zege. Het geweldige BNK heeft immers voor elke finale een prijs en 3 heats voorzien!
__________________

Reply With Quote
  #33  
Old 05-06-2012
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

Ik ga een RC woordenboekje uitbrengen.

Eerste woorden/termen die erin komen:


-RTR
-debuteren
-gonzokes
-dodgebone
-stok
-vijs
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.

Last edited by Cooper; 05-06-2012 at 11:24 AM.
Reply With Quote
  #34  
Old 05-06-2012
bzb's Avatar
bzb bzb is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 496
Default

Quote:
Originally Posted by elvo View Post
Een BNK beginnersklasse bestaat toch al? Ze heet gewoon 4WD
dat zei ik non de ju al een pagina geleden
__________________

BZB: The shortest name in rc..

BZB "i just can't, i just can't, i just can't control my feet" 2012 tour!!:

BZB4Holland

BZB4Belgium
Reply With Quote
  #35  
Old 05-06-2012
Gonzo's Avatar
Gonzo Gonzo is offline
Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 223
Default

Quote:
Originally Posted by elvo View Post
Een BNK beginnersklasse bestaat toch al? Ze heet gewoon 4WD
Maar neen Elvo, iedereen weet toch dat DE beginnersauto bij uitstek een X6 is, en das 2wd!
Ik ben daar ook mee begonnen, om daarna een 4WD te kopen, om ECHT te gaan offroaden in de 4WD klasse!
__________________

Reply With Quote
  #36  
Old 05-06-2012
MisterYellow's Avatar
MisterYellow MisterYellow is offline
Member
 
Join Date: Mar 2009
Location: Bredene
Posts: 42
Default

Quote:
Originally Posted by Cooper View Post
Ik ga een RC woordenboekje uitbrengen.

Eerste woorden/termen die erin komen:


-RTR
-debuteren
-gonzokes
-dodgebone
-stok
-vijs
Ja de htc vult de woorden aan
Reply With Quote
  #37  
Old 05-06-2012
elvo's Avatar
elvo elvo is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 913
Default

Quote:
Originally Posted by V-Rossi View Post
Extra categorieën moet je m.i. altijd proberen te vermijden. Er is echt geen nood aan een extra klasse naast 2wd en 4wd
Inderdaad, anders krijg je Amerikaanse toestanden, met evenveel klassen als rijders.
Pro mod 4WD, pro mod 2WD, pro mod SC, pro mod SC4WD, 2WD super stock, 4WD super stock, SC super stock, SC 4WD super stock, expert stock 2WD, expert stock 4WD, expert stock SC, (super stock is dan 13.5 en expert stock 17.5, of omgekeerd), pro stock 2WD, pro stock 4WD, 10.5T pro modified (Ja, 10.5 is daar blijkbaar modified), ...
Zo kan iedereen met een beker naar huis gaan...
__________________
Reply With Quote
  #38  
Old 05-06-2012
dirk702's Avatar
dirk702 dirk702 is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2009
Location: Belgium (Deurne)
Posts: 479
Default

Tegewoordig krijgt de " heerser der Z-finale" zelfs de grootste beker !
Het loont dus om zo weinig mogelijk te trainen en te setuppen van uw RC voertuig en je wordt beloond met de grootste beker van die dag !
__________________
Team LelijkeBodiesEnMismatchJanten
Ook op de Cougar SV2, Cat SX3 & Cat K1
Reply With Quote
  #39  
Old 05-06-2012
janus_77's Avatar
janus_77 janus_77 is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: Netherlands
Posts: 917
Default

Quote:
Originally Posted by dirk702 View Post
Tegewoordig krijgt de " heerser der Z-finale" zelfs de grootste beker !
Het loont dus om zo weinig mogelijk te trainen en te setuppen van uw RC voertuig en je wordt beloond met de grootste beker van die dag !

Ehhhmmm..... Ik denk dat dit soort acties enkel bij één club mogelijk zijn
__________________
Reply With Quote
  #40  
Old 05-06-2012
V-Rossi's Avatar
V-Rossi V-Rossi is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Antwerp, Belgium
Posts: 1,016
Default

Go Dirk go!
__________________

Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 12:06 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com