Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 20-08-2011
svvander svvander is offline
Member
 
Join Date: Aug 2011
Location: Steenokkerzeel
Posts: 53
Default Nieuw hier, toch even voorstellen

Hey allemaal,

Mijn naam is Sven, ik ben woonachtig in Steenokkerzeel en sinds enkele weken heeft het RC-virus terug toegeslaan. Terug, omdat ik vroeger, een jaar of 10 geleden wel al regelmatig met mijn Tamiya on-road rondreed. Nu, een kleine twee weken geleden, na veel denken en vloeken, dan toch maar besloten om mij een Thunder Tiger STII RTR aan te schaffen. Leuk wagentje, rijdt goed, maar... je hoort mij al komen: ik zou graag in een club gaan rijden en dan voldoet deze brushed wagen, helaas niet meer.

De vraag is: wat raden jullie een beginner aan? Mijn eisen zijn eenvoudig: electro, 1/8ste of 1/10de (liefst 1/10de) en brushless.
Reply With Quote
  #2  
Old 20-08-2011
V-Rossi's Avatar
V-Rossi V-Rossi is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Antwerp, Belgium
Posts: 1,016
Default

Wil je 2wd (meer deelnemers op wedstrijden, minder onderhoud) of 4wd (rijdt makkelijker)?

2wd:
- Associated B4.1
- X-Factory X-6² (conversie voor de B4.1)
- Schumacher Cougar SV

4wd:
- Associated B44.1
- Schumacher Cat SX3
- Tamiya TRF511
- Yokomo BMax
- Durango DEX410

Dit zijn de beste opties wanneer je kijkt naar het aantal personen dat er mee rijdt, verkrijgbaarheid van onderdelen, kwaliteit van de wagen etc.

Deze wagens zijn allemaal geschikt voor zowel een beginner op clubniveau als de wereldtop
__________________

Reply With Quote
  #3  
Old 20-08-2011
svvander svvander is offline
Member
 
Join Date: Aug 2011
Location: Steenokkerzeel
Posts: 53
Default

Quote:
Originally Posted by V-Rossi View Post
Wil je 2wd (meer deelnemers op wedstrijden, minder onderhoud) of 4wd (rijdt makkelijker)?

2wd:
- Associated B4.1
- X-Factory X-6² (conversie voor de B4.1)
- Schumacher Cougar SV

4wd:
- Associated B44.1
- Schumacher Cat SX3
- Tamiya TRF511
- Yokomo BMax
- Durango DEX410

Dit zijn de beste opties wanneer je kijkt naar het aantal personen dat er mee rijdt, verkrijgbaarheid van onderdelen, kwaliteit van de wagen etc.

Deze wagens zijn allemaal geschikt voor zowel een beginner op clubniveau als de wereldtop
2wd is al goed, denk ik. Kan het zijn dat diene Associated identiek is aan de Thunder Tiger? Ik had er eentje gezien in RTR: http://www.teamassociated.com/cars_a...C10B4.1/RTRBL/ is dit iets?
Reply With Quote
  #4  
Old 20-08-2011
soobah's Avatar
soobah soobah is offline
Member
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 146
Default

jou thunder tiger is een Truck denk ik. De auto's die vrossi opsomt zijn allemaal buggy's.
Jou truck lijkt sterk op de associated T4: http://teamassociated.com/cars_and_t.../Factory_Team/

Dus eerste vraag is: truck of buggy?
Moest ik kiezen tussen de twee, zou ik truck laten vallen.
__________________
B4 - X60 - CR2 - SC10
Reply With Quote
  #5  
Old 20-08-2011
svvander svvander is offline
Member
 
Join Date: Aug 2011
Location: Steenokkerzeel
Posts: 53
Default

Idd, ik was niet echt duidelijk. De mijne is een truck, ik zou nu graag een buggy hebben. Maar ik dacht dat de G4, bijna identiek was aan de B4 van Team Associated. (Als ik op de site van Thunder Tiger Europe kijk, dan staat daar trouwens ook een link naar deze wagens tussen... zelfde fabriek?).
En de Traxxas Bandit VXL? Speelgoed?
Reply With Quote
  #6  
Old 20-08-2011
V-Rossi's Avatar
V-Rossi V-Rossi is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Antwerp, Belgium
Posts: 1,016
Default

Associated Electronics Inc. (Team Associated) is eigendom van Thunder Tiger. Dus nu kan TT eindelijk de wagen van AE kopiëren zonder schadevergoedingen te moeten betalen

Ik zou eerder voor een B4.1 dan een Thunder Tiger gaan: wereldwijd grotere beschikbaarheid van onderdelen en de winkels die vaak naar Belgische circuits gaan (Topspeed, Hobby Car Shop, MCM) hebben altijd Associated in stock. Bovendien kan je voor een AE makkelijker set-ups vinden. De kwaliteit is wellicht (maar heb nooit TT gehad) ook een stuk beter.

Traxxas idem. Onafhankelijk en redelijk goed merk maar de voordelen die bv. Associated, X-Factory en Schumacher bieden zijn toch wel groot t.o.v. Traxxas.
__________________

Reply With Quote
  #7  
Old 20-08-2011
svvander svvander is offline
Member
 
Join Date: Aug 2011
Location: Steenokkerzeel
Posts: 53
Default

THX, dat moest ik dus weten.
Reply With Quote
  #8  
Old 22-08-2011
svvander svvander is offline
Member
 
Join Date: Aug 2011
Location: Steenokkerzeel
Posts: 53
Default

Is de B4** RTR een goede optie of verschilt deze toch nog hard van de kit? (Of kan je toch dezelfde hopup's monteren?).
Reply With Quote
  #9  
Old 22-08-2011
SLEENAD's Avatar
SLEENAD SLEENAD is offline
Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Olen, Belgium
Posts: 230
Default

Ik ben niet echt de beste referentie, lees getalenteerde rijder, maar plezier heb ik meer dan genoeg, en ik heb zelf zo'n B4.1RTR brushless, en ik moet zeggen, ik ben er heel tevreden over. Ok, ik heb er ontertussen wel een ander brushless setje ingestoken, maar om eerlijk te zijn, is hij nu veel te snel voor mij, maar dat heeft ook zo zijn charmes.

De RTR heeft een geardiff, en dat heb ik me nog helemaal niet beklaagd!

De zender, ontvanger, servo? Zeker goed genoeg om te starten!

In mijn ogen is de B4.1 RTR brushless een prima keuze, wil je zowiezo een ander brushlesscombo (standaard is sensorloos), koop dan de brushed, verkoop dat setje, en steek er dan je goesting in, scheelt je een €70 en je recupereert nog een beetje ook.

Hopups? Carbon? Heb je eigenlijk niet echt nodig. En als je ze toch wil? Koop ze dan apart en hou de andere stukken, heb je ineens spares.
Reply With Quote
  #10  
Old 22-08-2011
viper_gts's Avatar
viper_gts viper_gts is offline
Member
 
Join Date: May 2011
Location: Belgium, Antwerp
Posts: 21
Default

Hey svvander,

ik ben ook begonnen met de B4, simpele wagen rijd heel leuk !Parts zijn goed beschikbaar! wat geloof mij heel belangrijk is. en de Tuning is ook al goed gekend bij de meetste en dus vind je veel mensen die je raad kunnen geven !

Moest je meer info willen laat gerust iets weten, mijn thuisbasis is kampenhout dus moest je eens willen komen kijken kom gerust eens af !

Greetz
Vipe
__________________
|- Asso B4 Factory -||- schumacher Cat SX3 -||- Mugen MBX6T Tekno V3 Brushless MM kv2200-||- Hpi Savage X Flux-||-Sanwa MT4-|
Reply With Quote
  #11  
Old 23-08-2011
skyaflake's Avatar
skyaflake skyaflake is offline
Senior Member
 
Join Date: Jul 2010
Location: チームヨコモ
Posts: 578
Default

Ik zeg ook meteen : B4.1.

De RTR is ook een leuke wagen, dan kan je later altijd nog onderdelen upgraden. Daarbij komt dat de B4(.1) onderdelen erg goed verkrijgbaar zijn en over het algemeen ook niet duur.

Mocht je na een tijd zoiets hebben van : 'ik wil innermotor eens proberen' kan je de auto altijd ombouwen naar een X6², maar ook met de B4 kan je goed rijden, ik geef enkel de mogelijkheden aan.
__________________
Numquam cedunt victores, numquam ignavi vincunt.
Reply With Quote
  #12  
Old 23-08-2011
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

Heeft de RTR nog steeds enkel 'dogbones' ipv de goeie CVD types? Dat zou ik op termijn toch ook veranderen.
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #13  
Old 23-08-2011
SLEENAD's Avatar
SLEENAD SLEENAD is offline
Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Olen, Belgium
Posts: 230
Default

Klopt helemaal Cooper, maar zoals je zelf aangeeft kan je dat altijd nog doen hé.
Reply With Quote
  #14  
Old 23-08-2011
svvander svvander is offline
Member
 
Join Date: Aug 2011
Location: Steenokkerzeel
Posts: 53
Default

Da maakt het mij natuurlijk niet makkelijker...
Nu nog ergens een plaats vinden waar ze hem nog voor een schappelijke prijs op stock hebben en lieftst niet te ver van huist... ik ben voor de rest niet moeilijk. Mijn kameraden (allemaal Traxxas-bezitters), blijven maar aanraden om voor de bandit te gaan. Ni makkelijk.
Reply With Quote
  #15  
Old 23-08-2011
svvander svvander is offline
Member
 
Join Date: Aug 2011
Location: Steenokkerzeel
Posts: 53
Default

Knoop doorgehakt en B4.1 RTR aangeschaft via rc-car.be Ben benieuwd wanneer deze zal toekomen. En dan de wagen zo snel mogelijk ontdekken en gewoon worden.
Reply With Quote
  #16  
Old 24-08-2011
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

Quote:
Originally Posted by svvander View Post
Mijn kameraden (allemaal Traxxas-bezitters), blijven maar aanraden om voor de bandit te gaan. Ni makkelijk.
auw pijnlijk, binnenkort willen ze allemaal ook een B4.1

Goeie keuze man!
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #17  
Old 26-08-2011
svvander svvander is offline
Member
 
Join Date: Aug 2011
Location: Steenokkerzeel
Posts: 53
Default

Wordt er eigenlijk nog ergens met trucks gereden? (Stadium Trucks?)
Reply With Quote
  #18  
Old 26-08-2011
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

In Kampenhout, elke vrijdagavond! Ik denk zelfs bijna al onze clubraces ook.
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #19  
Old 26-08-2011
soobah's Avatar
soobah soobah is offline
Member
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 146
Default

Ik vreesde het ergste, maar volgens buiradar blijft het vanavond min of meer droog in Kampenhout, dus normaal ga ik straks wat trucken ginder. (tenzij we last-minute beslissen van te Chalala'en)
__________________
B4 - X60 - CR2 - SC10
Reply With Quote
  #20  
Old 26-08-2011
svvander svvander is offline
Member
 
Join Date: Aug 2011
Location: Steenokkerzeel
Posts: 53
Default

Ik geraak hier vanavond niet weg. En als ik hier omhoog kijk (ik zit op een 10 minuten van Relst), dan ziet het er uit alsof het gaat regenen.
Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 07:08 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com