Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 31-05-2012
Mari's Avatar
Mari Mari is offline
Member
 
Join Date: May 2012
Posts: 55
Default Schumacher Cut Stagger, hoe lijmen?

Ben nu een klein half uurtje aan het klooien geweest om Schumacher Cut Stagger banden op de voorvelg van mijn Losi 22 te krijgen....

Zonder inlay krijg je de band vrij gemakkelijk op de velg en met enig wringen ook in de rand van de velg waar ze gelijmd dienen te worden. Echter met de inlay in de band krijg ik de band wel op de velg, aan de buitenzijde in de rand, maar de band wil met geen mogelijkheid in de rand aan de binnenkant.

Nu heb ik gehoord dat deze banden aan de binnenzijde "halverwege" de gelijmd behoren te worden, diegene die het me vertelde was daar niet geheel zeker van. Wellicht dat iemand hier dit kan bevestigen danwel ontkennen (en me vertellen hoe het dan wel zou moeten)...

Met pijn in de vingers nu op de bank een filmpje kijken...
Reply With Quote
  #2  
Old 31-05-2012
janus_77's Avatar
janus_77 janus_77 is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: Netherlands
Posts: 917
Default

Tegenwoordig zijn er 2 cut staggers, de hoge en de lage (low profile).


Voor de lage

Zie: http://www.oople.com/forums/showpost...2&postcount=23 Er staat ook nog wat bij over het snijden van de banden, maar je kan ze nu dus gesneden kopen, dat is dus niet meer echt van toepassing


Voor de hoge

Neem gewoon je standaard velg en lijm de band enkel aan de buitenkant. Dan kan je als er erg veel grip is de band gewoon breed laten zitten, en dan kan je als je echt grip te kort komt het even snel aan de binnenste rand nog een keer naar binnen drukken. Ook kan je evt een foam plaatsen of verwijderen op deze manier. Zoals je zelf al aangeeft is deze band enorm stug, dus je hoeft niet bang te zijn dat de binnenkant van de velg loopt omdat ie niet gelijmd is.
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 31-05-2012
Mari's Avatar
Mari Mari is offline
Member
 
Join Date: May 2012
Posts: 55
Default

Het is wellicht toeval geweest dat ik de low profiles als eerste uit het zakje heb gehaald en getracht deze op de velg te krijgen, vermoed dat het met de normale wat makkelijk zou zijn gegaan (meer materiaal om te vervormen) en ik wellicht hier deze vraag dan niet gepost zou hebben.

Morgen bovenstaande in de praktijk gaan brengen en daarna als het weer het toelaat maar eens wat "astro" gaan opzoeken om te "gummen"...
Reply With Quote
  #4  
Old 01-06-2012
rcpower's Avatar
rcpower rcpower is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 425
Default

heb zelf nog geen cut staggers gelijmd(ik doe de cut zelf met een gewone stagger ), maar ik vermoed dat deze op dezelfde manier gelijmd kunnen. Als je de velg smaller maakt(stuk afsnijden op draaibank of met schaar) dan wordt het veel gemakkelijker om te lijmen. (ik doe ook de lip aan de binnenkant van de velg af, dan komt de band gewoon gelijk met de velg)
Het oogt ook een pak beter zo, een smalle band gelijmd op een brede velg ziet er niet uit. Veel succes!
Reply With Quote
  #5  
Old 01-06-2012
Fernandez Fernandez is offline
Member
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 154
Default

low profile staggers? wat is daar nu het voordeel van?
of "staat" dat wat beter bij de chromen spinners die je daarbij kunt monteren?
__________________
AE SC10 4x4
TD DEX210
TD DESC210
Reply With Quote
  #6  
Old 01-06-2012
Mari's Avatar
Mari Mari is offline
Member
 
Join Date: May 2012
Posts: 55
Default

Bij de low profiles zijn de wangen van de band minder hoog, hierdoor zijn ze wat stugger in de zijdelingse beweging op de velg... hierdoor geven ze iets minder grip dan de hoge cut staggers...

Voordeel? Voor mij nog niets, eerst maar eens zorgen dat de ideale lijn niet meer breder is als de baan

Zal de bandjes eerst eens zonder te lijmen op de velg doen en kijken hoe het er uit ziet in betrekking tot de breedte van de velg. Als het me stoort kan ik de velg nog gemakkelijk versmallen, wat wel inhoud dat er dan nooit meer "brede" bandjes op gelijmd kunnen worden...
Reply With Quote
  #7  
Old 01-06-2012
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

Quote:
Originally Posted by Fernandez View Post
low profile staggers? wat is daar nu het voordeel van?
of "staat" dat wat beter bij de chromen spinners die je daarbij kunt monteren?
zo zijn ze altijd al geweest :-)
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #8  
Old 25-06-2012
dikke hond's Avatar
dikke hond dikke hond is offline
Member
 
Join Date: Jan 2011
Location: Netherlands
Posts: 140
Default

Om eventjes in te haken op dit topic...

Ik merk dat de randen van de Schumacher bandjes net te breed zijn om ze fatsoenlijk in "gootjes" van de velgen (ik gebruik de JConcepts) te krijgen.

Knippen/snijden/schuren jullie ze op maat of zijn een andere merk velgen wat handiger voor mn X6?
__________________
- Bmax -
Reply With Quote
  #9  
Old 25-06-2012
JustARcFan's Avatar
JustARcFan JustARcFan is offline
Senior Member
 
Join Date: May 2008
Posts: 800
Default

Gewoon een stuk (3mm) knippen, zo past de band perfect.
__________________
Yokomo B-Max2 V2 MR
Kyosho DB2


LRP Flow, Orion R10, Orion VST2, Speed Passion, Speed Power, B-Fast, Much More CTX, LRP X 20,
Reply With Quote
  #10  
Old 25-06-2012
dikke hond's Avatar
dikke hond dikke hond is offline
Member
 
Join Date: Jan 2011
Location: Netherlands
Posts: 140
Default

Spanks!

edit: vlug vraagje er achter aan... Met welk spul maken jullie de velgen en banden schoon?
__________________
- Bmax -
Reply With Quote
  #11  
Old 25-06-2012
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

brake cleaner
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #12  
Old 25-06-2012
Tomboo_91 Tomboo_91 is offline
Member
 
Join Date: Jun 2008
Location: The Netherlands
Posts: 202
Default

Quote:
Originally Posted by dikke hond View Post
Om eventjes in te haken op dit topic...

Ik merk dat de randen van de Schumacher bandjes net te breed zijn om ze fatsoenlijk in "gootjes" van de velgen (ik gebruik de JConcepts) te krijgen.

Knippen/snijden/schuren jullie ze op maat of zijn een andere merk velgen wat handiger voor mn X6?
Ik snij/dremel altijd de binnenste randjes van de velg eruit bij de staggers. De band blijft heeft dan na mijn mening een net iets mooiere vorm.
Reply With Quote
  #13  
Old 25-06-2012
dikke hond's Avatar
dikke hond dikke hond is offline
Member
 
Join Date: Jan 2011
Location: Netherlands
Posts: 140
Default

Spanks iedereen!
__________________
- Bmax -
Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 05:06 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com