Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 14-05-2012
Lowie's Avatar
Lowie Lowie is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Dworp, Belgium
Posts: 1,183
Default www.erccf.be

Ikke beetje verwonderd en zelfs boos ...
Vandaag op deze website gestoten: http://www.erccf.be/
... en ik begrijp het niet. Dat men een soortgelijk initiatief opricht voor de touring-mensen, daar kan ik inkomen ... maar toch niet voor de Off-roaders??

Een dergelijk initiatief bestaat immers al jaren en heet: BNK of gewoon in de clubkoersen van de clubs die bij het BNK samenwerken.
Het enige verschil is dat er sprake is van een junior-reeks .. dat kan ik begrijpen, maar sowieso komen die jong mannenkes ook in het BNK of de clubraces ook al aan hun trekken.
Er is ook nog een 1/10 offroad-stock-reeks .. maar dat lijkt me weer eens echt zo'n "touring-man-uitvinding" en IMHO zeer overbodig. Nen buggy dient om offroad te rijden en hier en daar gericht en beheerst te kunnen jumpen. Met een 27T moet je eerst al zien dat je kàn jumpen.
(Yeah, I know, met een 27T kan je idd jumpen ... maar dan moet ge echt al uw best doen)

Daarnaast, ik ben al effe weggebleven in het circuit, dus geen directe voeling meer - but I'll be back - maar dit is toch rechtstreeks in het vaarwater komen van de FBA?
man, man, toch, we zijn al met zo weinig in dit apenland .. en dan gaan ze zich nog eens opsplitsen. In plaats van de gezamelijke inspanningen te bundelen?!?
__________________
aka Ludo
Reply With Quote
  #2  
Old 14-05-2012
bzb's Avatar
bzb bzb is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 496
Default

vrijheid blijheid denk ik, iedereen mag organiseren wat tie wil. wellicht kunnen of willen ze niet samenwerken met fba voor wat dan reden dan ook, ik zou me er niet te druk om maken

ook denk ik dat ze een andere groep aanspreken dan bnk'ers, die anders toch nooit bnk zouden gaan rijden maar hier een mooi alternatief in vinden
__________________

BZB: The shortest name in rc..

BZB "i just can't, i just can't, i just can't control my feet" 2012 tour!!:

BZB4Holland

BZB4Belgium
Reply With Quote
  #3  
Old 14-05-2012
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

Dit is een zo goed als 1 mans actie van een man die niet zo'n goede vriendjes is met het FBA, hij denkt/dacht zijn eigen superdeluxe 'veel beter dan het FBA' reeks op poten te zetten. Wat niet echt lukt.
http://www.erccf.be/uitslagen/thewal...oad%202011.pdf
Hieraan kan je dat al meteen zien.
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #4  
Old 14-05-2012
Lowie's Avatar
Lowie Lowie is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Dworp, Belgium
Posts: 1,183
Default

mogen? zeker en vast!
... maar ik blijf het dom vinden. Alsof de mensen van de offroad-clubs en de BNK-ers zo'n moeilijke mensen zijn??!
Dat is juist één van de aspecten die me zo aanstaan in het Belgisch-Nederlands Offroad-land (1/10 electric ... ik ken de andere niet): de sfeer en het kameraadschap, over lands-én taalgrenzen heen.

IMHO!! ... toont een dergelijk initiatief nét dat de oprichters ervan het offroadlandschap in belgië en NL niet goed kennen.
maar ik kan me natuurlijk vergissen hé
__________________
aka Ludo
Reply With Quote
  #5  
Old 14-05-2012
jmke's Avatar
jmke jmke is offline
Member
 
Join Date: Apr 2011
Location: Braine-Le-Comte, Belgium
Posts: 200
Default

zolang er geen staat sponsoring is denk ik dat zulke versnippering zich zal blijven voordoen in dit "apenland"
__________________
Ansmann ARE-2 - 5.5T
C4.1 Centro - 7.5T
X-Factory SCX-60 - 10.5T
Hyper 9e - MMM
Reply With Quote
  #6  
Old 14-05-2012
BPT-Merchtem's Avatar
BPT-Merchtem BPT-Merchtem is offline
Member
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 79
Default

Amaai, Ludo, ziet dat ge der geen hartkwaal aan overhoudt hé....

Zo zie je inderdaad dat je al efkes uit het circuit bent, want die discussie is er al geweest.
Ik persoonlijk zie hier geen kwaad opzet in, want zoals Bas aanhaalt mikken ze hier inderdaad op een andere doelgroep.
Er is ook geen sprake van in't vaarwater te komen van het FBA, want het ERCCF geniet geen erkenning door de EFRA of IFMAR of wat dan ook, en heeft ook deze intensie niet. Je kan er dus ook geen officiële licentie aanvragen voor BK of Europese wedstrijden...
Zie het misschien als een overkoepelende organisatie voor mensen die niet wensen deel te nemen aan BNK, BK, GP, ...., maar die toch samen in een groepje willen op verschillende locaties deelnemen aan wedstrijden en zodoende een klassement verkrijgen.
Ik vind dit een tof initiatief en leuk alternatief.
Ikzelf rijd wel BNK, en als het past rijd ik zelf ook wel mee bij zo'n EPC.
Begrijp me nu niet verkeerd, ik ben geen stichtend lid of zo, maar ken de oprichters persoonlijk zeer goed, en heb er een goede band mee, vandaar dat ik ook zijn idee respecteer en steun. En ik denk niet dat ik daarom een slechter persoon ben, toch??
Trouwens, even terloops, maar de oprichter is ook lid in onze club, en zodoende ook lid van het FBA. Wat zou dan het probleem kunnen zijn?

Uiteindelijk denk ik toch dat we allemaal dezelfde interesse en hobby hebben...
Reply With Quote
  #7  
Old 14-05-2012
BPT-Merchtem's Avatar
BPT-Merchtem BPT-Merchtem is offline
Member
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 79
Default

Quote:
Originally Posted by Cooper View Post
Dit is een zo goed als 1 mans actie van een man die niet zo'n goede vriendjes is met het FBA, hij denkt/dacht zijn eigen superdeluxe 'veel beter dan het FBA' reeks op poten te zetten. Wat niet echt lukt.
http://www.erccf.be/uitslagen/thewal...oad%202011.pdf
Hieraan kan je dat al meteen zien.

Denk dat je niet echt goed bent ingelicht geweest, Cooper.
DAT is nooit zijn bedoeling geweest, en zal het ook nooit worden.
En "geen goede vriendjes"... ik heb ze nochthans al met elkaar zien praten, en ik zag niks vijandigs hoor

Laat rust waar rust is... das een mooie gezegde
Reply With Quote
  #8  
Old 14-05-2012
gil's Avatar
gil gil is offline
Member
 
Join Date: Apr 2011
Location: Westmalle
Posts: 104
Default

misschien stof tot denken om een beginners categorie te maken bij het BNK voor mensen als ik, zou toch leuker zijn voor de mindere en startende rijders om ook in een A finale te rijden en te strijden voor de eerste plaats
__________________
B5m
yokomo B-MAX2
vega B4.1
X-6 squared
B4
supastox
Sand scorcher origineel van de jaren '80
Reply With Quote
  #9  
Old 14-05-2012
bzb's Avatar
bzb bzb is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 496
Default

Ik kom juist zodat anderen kunnen winnen
__________________

BZB: The shortest name in rc..

BZB "i just can't, i just can't, i just can't control my feet" 2012 tour!!:

BZB4Holland

BZB4Belgium
Reply With Quote
  #10  
Old 14-05-2012
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

Quote:
Originally Posted by gil View Post
misschien stof tot denken om een beginners categorie te maken bij het BNK voor mensen als ik, zou toch leuker zijn voor de mindere en startende rijders om ook in een A finale te rijden en te strijden voor de eerste plaats
Waarom? dat is toch hetzelfde als een C of D of E finale, met het voordeel dat als je een goede dag hebt je bij de 'grote' mannen kan terechtkomen.
Er valt geen geld te verdienen ofzo als je wint hé.

+ het gaat 'm om het plezier, niet perse om 'te winnen' probeer jouw finale te winnen ofzo krijg je ook een mand bier voor .
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #11  
Old 14-05-2012
gil's Avatar
gil gil is offline
Member
 
Join Date: Apr 2011
Location: Westmalle
Posts: 104
Default

maak er een polleke over
__________________
B5m
yokomo B-MAX2
vega B4.1
X-6 squared
B4
supastox
Sand scorcher origineel van de jaren '80
Reply With Quote
  #12  
Old 15-05-2012
bzb's Avatar
bzb bzb is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 496
Default

Quote:
Originally Posted by gil View Post
maak er een polleke over
Mhuha!
__________________

BZB: The shortest name in rc..

BZB "i just can't, i just can't, i just can't control my feet" 2012 tour!!:

BZB4Holland

BZB4Belgium
Reply With Quote
  #13  
Old 15-05-2012
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

U vraagt? Wij draaien!

http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=101149


Oh Cooper wat ben je toch een goeie moderator!


ja dankuwel jongens!
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #14  
Old 15-05-2012
bzb's Avatar
bzb bzb is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 496
Default

èhm nou...
__________________

BZB: The shortest name in rc..

BZB "i just can't, i just can't, i just can't control my feet" 2012 tour!!:

BZB4Holland

BZB4Belgium
Reply With Quote
  #15  
Old 15-05-2012
jaydits's Avatar
jaydits jaydits is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2006
Location: klaaswaal
Posts: 339
Default

als je alleen zou komen om is te winnen dan was het erg stil op wedstrijden
er wint er namelijk maar 1 maar heb meer mensen blij gezien met een zwaar bevochten 3e of 4e plaats

er zijn ook 6 of 7 finale,s dus altijd 1 waar rijders in zitten met de zelfde snelheid
__________________
vroeger:kijk daar heb je joey
nu:kijk daar heb je de vader van wesley & Dominique
Reply With Quote
  #16  
Old 15-05-2012
SLEENAD's Avatar
SLEENAD SLEENAD is offline
Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Olen, Belgium
Posts: 230
Default

Voor mij is het grote voordeel van de rookieklasse tijdens de clubwedstrijden van orra het feit dat we vanaf de kwali's apart rijden, en ons dus volledig kunnen concentreren op het rijden van volstrekt onnuttige lijnen.

Heel wat leuker dan constant over de sokken gereden te worden als je 't mij vraagt.
Reply With Quote
  #17  
Old 15-05-2012
jaydits's Avatar
jaydits jaydits is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2006
Location: klaaswaal
Posts: 339
Default

bij bnk wordt je ingedeeld in "tragere"kwalies dus wordt je ook niet voor je sokken gereden
als wesley nooit had meegereden met de "grote"jongens had hij nooit zo veel geleerd als nu 100% zeker

gewoon mee rijden en die bekers komen vanzelf hoor
__________________
vroeger:kijk daar heb je joey
nu:kijk daar heb je de vader van wesley & Dominique
Reply With Quote
  #18  
Old 21-05-2012
redracing redracing is offline
Member
 
Join Date: May 2012
Posts: 16
Default

ik rij zelf ook het epc mee omdat geen goesting nog het buget voor grote koersen te rijdeen zoals bnk


en daar vindt ik het plezier van wedstrijd rijden en leren afstellen van een rc offroad wagen en er is nog een zellige sfeer onderling ook
Reply With Quote
  #19  
Old 21-05-2012
Lowie's Avatar
Lowie Lowie is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Dworp, Belgium
Posts: 1,183
Default

Quote:
Originally Posted by SLEENAD View Post
Voor mij is het grote voordeel van de rookieklasse tijdens de clubwedstrijden van orra het feit dat we vanaf de kwali's apart rijden, en ons dus volledig kunnen concentreren op het rijden van volstrekt onnuttige lijnen.

Heel wat leuker dan constant over de sokken gereden te worden als je 't mij vraagt.
Zoals jay al aangaf: het grote voordeel is net dat er op een bnk vele of meer finales zijn. Daardoor word je quasi altijd in een finale ingedeeld met mannen van jouw kaliber ...
En af en toe komt er zo,n beginner binnenwaaien die vanaf wedstrijd 2, eens het materiaal wat in orde komt, nét komt meeknokken voor zo'n plek in de A

En daar ga je dus altijd veel van leren he.

Ook volg ik dat idee dat een stockwedstrijd binnen het offroadgebeuren enkel maar meer kosten gaat opleveren.
In (BNK-)offroad komt het zoooooo hard op rijderskunst aan en helemaal niet op "straf materiaal"
... Maar je wagen moet wél netjes en correct opgebouwd worden, met aandacht voor details, en een correcte basisafstelling vind of krijg je wel.

Het argument dat je uiteindelijk voor het Bnk toch extra centen moet neerleggen, houdt wel steek, geef ik gewillig toe maar alleen als je het over de licentie hebt en de vervoerskosten.
Maar de return aan kwalitatieve duels op eigen niveau en de sfeer maken deze investering toch waard.
__________________
aka Ludo
Reply With Quote
  #20  
Old 23-05-2012
MisterYellow's Avatar
MisterYellow MisterYellow is offline
Member
 
Join Date: Mar 2009
Location: Bredene
Posts: 42
Default

Quote:
Originally Posted by Cooper View Post
Dit is een zo goed als 1 mans actie van een man die niet zo'n goede vriendjes is met het FBA, hij denkt/dacht zijn eigen superdeluxe 'veel beter dan het FBA' reeks op poten te zetten. Wat niet echt lukt.
http://www.erccf.be/uitslagen/thewal...oad%202011.pdf
Hieraan kan je dat al meteen zien.
Ik en mijn zoon zijn lid van FBA.

Als je de resultaten van het seizoen 2012 off-road bekijkt zien we een stijging van het aantal deelnemers met meer dan 100% we zijn dus goed op weg.

Het ERCCF is er voor degene die wensen deel te nemen en onze werking verschilt van die van het FBA maar dat wil daarme niet zeggen dat we tegen zijn.

Vergelijk het eens en u zal de verschillen vinden.
Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 07:26 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com