Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 08-11-2010
stefke stefke is offline
Senior Member
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 808
Default Vintage autokes

Moderator:
Even uit het forum van de Tamiya's anno 2010 gepikt en hier mogen jullie naar hartelust verder praten over vervlogen tijden!


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Trouwens, voor diegenen die per sé met een Tamiya shafter willen rijden, wees origineel :

http://tamiyablog.com/2010/11/tamiya...ctures-videos/

en je hebt tandwieldiffs volgens de laatste mode !
Attached Images
File Type: jpg TAMIYA145[1].jpg (74.1 KB, 22 views)

Last edited by Cooper; 08-11-2010 at 06:11 PM. Reason: nieuw topic aangemaakt
Reply With Quote
  #2  
Old 08-11-2010
marco NL's Avatar
marco NL marco NL is offline
Senior Member
 
Join Date: Jun 2009
Location: nederland
Posts: 642
Default

zie hier wat een mafkees tamiya avante 1200euro

http://hobby.marktplaats.nl/modelaut...neel-1988.html
__________________
TRF502 TRF511 TRF201XMW
Reply With Quote
  #3  
Old 08-11-2010
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

hey kijk de originele durango.
dus die van nu is tog een kopy allee hij maakt op zen minst even veel lawaai.:woot :
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #4  
Old 08-11-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Eeeeeeeeeeeeeeeeeuh ik snap de link met durango ni :conf used:
Reply With Quote
  #5  
Old 08-11-2010
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

@ wouter
lawaai uit het stenen tijdperk en lelijk halllllloooooooooooo tanwiel diffs
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #6  
Old 08-11-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Da was vroeger wel één van mijn droom auto's die ik ni kon betalen hé! Samen met Topforce :-)

Ik moest het stellen met de madcap
http://www.rcscrapyard.bizland.com/tamiya-madcap.htm
Reply With Quote
  #7  
Old 08-11-2010
marco NL's Avatar
marco NL marco NL is offline
Senior Member
 
Join Date: Jun 2009
Location: nederland
Posts: 642
Default

Quote:
Originally Posted by feniks View Post
@ wouter
lawaai uit het stenen tijdperk en lelijk halllllloooooooooooo tanwiel diffs

je vergeet de assen en de roll pins en de lagers het ontbreken van ondedelen in een nieuwe kit en ga zo maar door

LOL

het is maar gein he
__________________
TRF502 TRF511 TRF201XMW
Reply With Quote
  #8  
Old 08-11-2010
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

Quote:
Originally Posted by flipside View Post
Da was vroeger wel één van mijn droom auto's die ik ni kon betalen hé! Samen met Topforce :-)

Ik moest het stellen met de madcap
http://www.rcscrapyard.bizland.com/tamiya-madcap.htm

"never give up"

wat een zielige quote!

Ik vind "No guts no glory" toch nog de beste!


Quote:
AVANTE-Being Nuts is Neat!

HORNET-Anytime Baby!

VANQUISH-Up and Away!

GRASSHOPPER 2-I'm Hopping Mad!

STRIKER-Get Rough!

FALCON-Born to be Wild!

FROG-No Guts, No Glory

EGRESS-Way Out Running

SUPER CHAMP-Go for It!

MAD CAP-Never Give Up

TERRA SCORCHER-Flying High

ASTUTE-Awesome!
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #9  
Old 08-11-2010
stefke stefke is offline
Senior Member
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 808
Default

Ik denk dat jullie het niet goed door hebben : in februari komen ze met een re-issue van de Avante. Al die afzetters op ebay met waanzinnige prijzen voor een afgeleefde Avante zijn "gechareld".

Ik ben samen met Wouter en zijn broer een beetje begonnen bij de Tamshop en de Avante was toen inderdaad de onbetaalbare "kwijl-bak". Ik moest het stellen met een Manta Ray (die na verloop van tijd wel werd omgebouwd tot een Top Force).

En ja : zelfs met de Madcap ging de Wouter redelijk goed vooruit (als hij de 5 minuten haalde ).

http://www.tamiyaclub.com/car.asp?id=87
Reply With Quote
  #10  
Old 08-11-2010
stefke stefke is offline
Senior Member
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 808
Default

Quote:
Originally Posted by feniks View Post
@ wouter
lawaai uit het stenen tijdperk en lelijk halllllloooooooooooo tanwiel diffs
Bart : gij hebt geen smaak.
Als "looks" en "coolness" meetelden, was de Avante 5x wereldkampioen.

Ik ben in ieder geval al aant sparen. Jeugdverlangens invullen : is er iets mooiers ?
Reply With Quote
  #11  
Old 08-11-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Haha dat doet me eraan denken dat ik nog een groepsfoto heb van mijn allereerste race ooit, op de parking van de quick in schoten. En ja stephane gij staat daar mee op, in pubergedaante!

5 minuten halen was moeilijk, de draden van de mechanische snelheidsregelaar soldeerden zichzelf los, met een mabuchi standaard motor! Met een technigold was het probleem opgelost, maar dan kon het befaamde 'bruggeske' in de gearbox de power ni aan
Reply With Quote
  #12  
Old 08-11-2010
stefke stefke is offline
Senior Member
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 808
Default

Quote:
Originally Posted by flipside View Post
Haha dat doet me eraan denken dat ik nog een groepsfoto heb van mijn allereerste race ooit, op de parking van de quick in schoten. En ja stephane gij staat daar mee op, in pubergedaante!

5 minuten halen was moeilijk, de draden van de mechanische snelheidsregelaar soldeerden zichzelf los, met een mabuchi standaard motor! Met een technigold was het probleem opgelost, maar dan kon het befaamde 'bruggeske' in de gearbox de power ni aan
Waar hebt ge die foto nog gevonden ?

Ik had al een Futaba 112 elektronische regelaar die net de Technigold aankon, maar dan mocht ik ni teveel gas geven.

waar zijn de tijden.
Reply With Quote
  #13  
Old 08-11-2010
Gonzo's Avatar
Gonzo Gonzo is offline
Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 223
Default

Quote:
Originally Posted by stefke View Post
Ik ben samen met Wouter en zijn broer een beetje begonnen bij de Tamshop en de Avante was toen inderdaad de onbetaalbare "kwijl-bak".
Mijn favoriete Tamiya 4wd is nog steeds de Big Wig : deels door het design, deels door de 4wd dominantie van de GB-parkingraces in de jaren 80 door Rudi Neeckx en Dirk Beukenhout. Zelf maakte ik de standaardklasse onveilig met een Falcon. Rudi had daarna zo'n Avante, 1e jaar veel aan moeten werken, maar der toch mee naar EK in Lyon gegaan.
Ook revolutionair binnen Tamiya toen, maar spijtig genoeg schaal 1/12: Porsche 959 Die motorligging is zalig, net echt
__________________

Reply With Quote
  #14  
Old 08-11-2010
stefke stefke is offline
Senior Member
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 808
Default

Quote:
Originally Posted by Gonzo View Post
Mijn favoriete Tamiya 4wd is nog steeds de Big Wig : deels door het design, deels door de 4wd dominantie van de GB-parkingraces in de jaren 80 door Rudi Neeckx en Dirk Beukenhout. Zelf maakte ik de standaardklasse onveilig met een Falcon. Rudi had daarna zo'n Avante, 1e jaar veel aan moeten werken, maar der toch mee naar EK in Lyon gegaan.
Ook revolutionair binnen Tamiya toen, maar spijtig genoeg schaal 1/12: Porsche 959 Die motorligging is zalig, net echt
De Big Wig was nen overweight Hotshot/Boomerang. Nooit mijn favoriet geweest. Mijn broer heeft de zijne nog opt schap staan trouwens in perfecte staat.

Die 959 was inderdaad niet alleen knap om te zien : het ding reed volgens toenmalige standaarden nog eens geweldig goed ook ! Heb er ooit mee mogen rijden met het exemplaar van de Tamshop in Merksem. Was alleen redelijk fragiel.
Reply With Quote
  #15  
Old 08-11-2010
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

ben blij dat een van de eerste toering bakken die ik had nen TA01 was en ne frontwiel.
en menne aller eerste was nen blitzerbeetle en ja stef das die die beter stuur had zonder banden.
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #16  
Old 08-11-2010
J-Meister's Avatar
J-Meister J-Meister is offline
Member
 
Join Date: May 2009
Posts: 188
Default

Quote:
Originally Posted by marco NL View Post
zie hier wat een mafkees tamiya avante 1200euro

http://hobby.marktplaats.nl/modelaut...neel-1988.html
Ik volgde ze op ebay en heb er eentje onder de hamer weten gaan voor 1580€ !!!!
Maar na het zien van dat filmpje is het dus de moeite om tot februari 2011 te wachten en veel minder te betalen (en hopelijk met slipper)
Reply With Quote
  #17  
Old 08-11-2010
trf14's Avatar
trf14 trf14 is offline
Member
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 69
Default

Jullie verplichten mij nu te reageren he mannen.. de BIGWIG was de 4WD bij uitstek in Belgie.... kei zwaar ( 1.9kg) tov de rest 1.6kg ( Optima, CAT) maar voor Belgie super... door putten rijden kon hij als de beste.....
Anyhow ik zal proberen een filmpje te YOUTUBE-en van de very early days off road in Belgie... nl een clubrace in BVK (club in oud Heverlee , tegen Leuven) een 2WD race met grashoppers en Frog en de eerste 4wd race met hotshot.... zodat de jongeren onder ons ook eens een idee hebben hoe we 20 jr geledenn racen.... ( een aantal ronden rijden en start met iedereen tegelijkertijd)... snelste tijd stond op pole...


Trouwens met de BIGWIG ben ik vice belgisch kampioen geworden en met de Astute in 1990 kampioen als eerste Tamiya... (zowel later was de eer aan Stephane....)

Avante was de eerste TRF wagen.. we zijn trouwens in Belgie als eerste gestart in EU met een TRF team .. dat was 1991....maar de auto sucked... ondanks de verbeteringen in de Egress was het concept niet echt off road vriendelijk en heeft Tamiya dan maar de mantaray op de markt gebracht wat later de Top Force werd.... concept was standard tov de rest... wel met kardan aandrijving en dit was toen een vd enige merken met Kardan aandrijving.. de rest ging voor belts.... nu 20jr staat de wereld op zijn kop..... natuurlijk is de power etc.. iets anders... toen reden we met 1200 mah en dan 1700mah cellen en een 17T-16T motor net 5 minuten...

Dus ja ik ga ook voor Avante.. (wel zien hoeveel ze vragen) . alleen spijtig datik toendertijd alles weggesmeten heb... die dingen brengen nu veel geld op ....

Iemand trouwens ge-intereseerd in een 4WD belt prototype.. er zijn er maar 5 gemaakt over de wereld.. prijs minstens 5000 Euro....

RUdi
Reply With Quote
  #18  
Old 08-11-2010
marco NL's Avatar
marco NL marco NL is offline
Senior Member
 
Join Date: Jun 2009
Location: nederland
Posts: 642
Default

1580euro is niet normaal ik vond 1200 al bizar
__________________
TRF502 TRF511 TRF201XMW
Reply With Quote
  #19  
Old 08-11-2010
J-Meister's Avatar
J-Meister J-Meister is offline
Member
 
Join Date: May 2009
Posts: 188
Default

Quote:
Originally Posted by trf14 View Post
Jullie verplichten mij nu te reageren he mannen.. de BIGWIG was de 4WD bij uitstek in Belgie.... kei zwaar ( 1.9kg) tov de rest 1.6kg ( Optima, CAT) maar voor Belgie super... door putten rijden kon hij als de beste.....
Anyhow ik zal proberen een filmpje te YOUTUBE-en van de very early days off road in Belgie... nl een clubrace in BVK (club in oud Heverlee , tegen Leuven) een 2WD race met grashoppers en Frog en de eerste 4wd race met hotshot.... zodat de jongeren onder ons ook eens een idee hebben hoe we 20 jr geledenn racen.... ( een aantal ronden rijden en start met iedereen tegelijkertijd)... snelste tijd stond op pole...


Trouwens met de BIGWIG ben ik vice belgisch kampioen geworden en met de Astute in 1990 kampioen als eerste Tamiya... (zowel later was de eer aan Stephane....)

Avante was de eerste TRF wagen.. we zijn trouwens in Belgie als eerste gestart in EU met een TRF team .. dat was 1991....maar de auto sucked... ondanks de verbeteringen in de Egress was het concept niet echt off road vriendelijk en heeft Tamiya dan maar de mantaray op de markt gebracht wat later de Top Force werd.... concept was standard tov de rest... wel met kardan aandrijving en dit was toen een vd enige merken met Kardan aandrijving.. de rest ging voor belts.... nu 20jr staat de wereld op zijn kop..... natuurlijk is de power etc.. iets anders... toen reden we met 1200 mah en dan 1700mah cellen en een 17T-16T motor net 5 minuten...

Dus ja ik ga ook voor Avante.. (wel zien hoeveel ze vragen) . alleen spijtig datik toendertijd alles weggesmeten heb... die dingen brengen nu veel geld op ....

Iemand trouwens ge-intereseerd in een 4WD belt prototype.. er zijn er maar 5 gemaakt over de wereld.. prijs minstens 5000 Euro....

RUdi

Hihi ik woon op wandelafstand van dat parcour , helaas het is er ni meer
Reply With Quote
  #20  
Old 08-11-2010
Somerwil Somerwil is offline
Member
 
Join Date: May 2007
Location: Den Haag, the Netherlands
Posts: 110
Default

Superdik allemaal! Ik ben ooit begonnen met een Grass Hopper maar dat ging alleen maar op de parkeerplaats heen en weer.
Bij MVB ben ik begonnen met een Monster Beetle


Daarna kreeg ik een Saint Dragon (basically een Mad Cap met Japanse Manga kap)


Toen die eenmaal op was werd het een Bear Hawk


En als allereerste niet-Tamiya een Losi JRxT


Aan de Saint Dragon en de Losi truck heb ik verreweg het meeste lol gehad. Toen reed je nog meerdere seizoenen met een auto :-) De snelheid en het halen van de wedstrijd waren van grotere prioriteit.

Na deze wagens werd het een Associated RC10 en de World's Car. Echter kon ik veel beter overweg met de Losi XX en later de CR. Daarna kwam de XX4, in feite ook een vintage auto. Daar rij ik eigenlijk (na een hoop omwegen) nog steeds mee!

Als ik er zo over nadenk wordt ik wederom verliefd op al die auto'tjes!

Op MVB was de Egress altijd de uberauto al vond ik zelf de kap van de Manta Ray legendarisch


Als het gaat over goede quotes: Go nuts -> No glory
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 06:15 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com