Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 03-09-2013
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default nieuwtjes voor volgend jaar

http://www.teamyokomo.eu/yokomo-euro...tober-in-stock

om maar mee te beginnen .
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-09-2013
Origineelreclamebord's Avatar
Origineelreclamebord Origineelreclamebord is offline
Mad Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Netherlands
Posts: 1,571
Default

Ik zie eigenlijk geen features in het ontwerp die de wagen echt sterk onderscheiden... en toch ziet het er uit als een leuk bakkie! Als ie uiteindelijk maar hard gaat, toch?
__________________


3D Printing Upgrade Parts - FF210 Buggy
Reply With Quote
  #3  
Old 03-09-2013
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

denk niet dat er nog heel veel mogelijkheden zijn van ontwerp of concept dat heel veel gaat veranderen om nog harder te kunnen gaan . denk eerder dat we het zullen moeten gaan zoeken in materiaalen en dempers waar de grote verschillen nog te halen gaan zijn en RIJDEN zelf natuurlijk . Maar het ziet er in elk geval veelbelovend uit een moderne XB4 zullen we maar zeggen met dempers achteraan de schocktower in plaats van der voor hahahaha
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #4  
Old 03-09-2013
skyaflake's Avatar
skyaflake skyaflake is offline
Senior Member
 
Join Date: Jul 2010
Location: チームヨコモ
Posts: 578
Default

De nieuwe b-max4 komt hier (uiteraard) ook. Tja, 4WD is nu eenmaal niet (meer) zo innovatief. Wat je wel steeds meer ziet is een alu chassis ipv plastic of carbon.
__________________
Numquam cedunt victores, numquam ignavi vincunt.
Reply With Quote
  #5  
Old 03-09-2013
Origineelreclamebord's Avatar
Origineelreclamebord Origineelreclamebord is offline
Mad Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Netherlands
Posts: 1,571
Default

Ik denk dat er wel degelijk nog wat te halen valt in 4WD:

- De SWorkz is een vaag ding (je moet er van houden maar het is wél anders)
- X-factory blijft vast houden aan de belofte dat de X-7 écht wat anders is (ze kunnen niet na de zeer vertraagde ontwikkeling een flater slaan met een auto die niet speciaal is in prestaties en ontwerp).
- JQ products heeft een interessante visie op 1/10 4WDs uitgelaten en is al een tijd bezig met een prototype.
- De recente foto's van het TLR 4WD prototype beloven de terugkeer van (als je het mij vraagt) één van de opvallendste chassis layouts voor een 4WD.
- De CAD afbeelding van de komende Team C TM4 suggereren dat de wagen wordt ontwikkeld/geoptimaliseerd voor gebruik met een shorty LiPo.
- De HB D413 heeft een interessante constructie rondom de shock towers, die wel eens zowel betere aerodynamische eigenschappen als een relatief stevigere constructie kon zijn (waardoor de auto of steviger is, of bovenin lichter gebouwd kan worden).
- De Front Adjustable Brake van de Schumacher K1 en DEX410 zijn wel zeer interessante 'features' - of ze écht werken, of werken zoals bedoeld, heb ik geen idee van. Dat beide merken echter een dergelijk systeem hebben uitgebracht is echter denk ik wel een teken dat het iets toevoegd aan snelheid en/of nuttige instelopties.
- Ik denk dat er nog ruimte is voor verbetering in de betrouwbaarheid van o.a de ophanging: Zeker indoors lijken 4WDs bij bosjes neer te vallen. Tuurlijk, dit is eigenlijk meer een issue van baanontwerpen en (te) hoge ambities van rijders, maar normaalweg wordt de auto op de baan aangepast, en niet andersom Ook ben ik benieuwd naar enkele tourwagen features op 4WDs: Dubbele cardan joints op de voorste aandrijfassen, One-way front diffs en spools aan de voorkant... Ik ben benieuwd hoe deze zouden werken op een buggy, en eerlijk gezegd vind ik het lastig voor te stellen dat geen van deze dingen werkt op een 4WD buggy - zeker als het gaat om banen met veel grip zouden aandrijfelementen van een tourwagen efficiënt kunnen werken lijkt me?

Ik denk dat er twee dingen nogal een rol spelen: De markt (die is simpelweg minder groot dan 2WD - alleen al als je het feit meeneemt dat 4WD competitie buggies niet RTR worden geleverd), en kosten (van zowel ontwikkeling als de uiteindelijke verkoopprijs die mensen zal wegjagen)... De vraag is denk ik of/wanneer en welk bedrijf hier initiatief in neemt Dat is, als je uberhaupt 4WDs sneller wil hebben: Het gaat op klei al absurd hard!

Overigens is het wel relevant er even bij te noemen: Ik noem dit niet als kritiek op de 4WD klasse, meer als kansen om in de toekomst een kleine revolutie te veroorzaken zoals de 2WD de afgelopen jaar is uitgegroeid tot een enorme strijd tussen een grote groep merken!
__________________


3D Printing Upgrade Parts - FF210 Buggy
Reply With Quote
  #6  
Old 04-09-2013
janus_77's Avatar
janus_77 janus_77 is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: Netherlands
Posts: 917
Default

Of er iemand nog op zit te wachten weet ik niet, maar hij schijnt (dit keer) wel te komen:

http://www.redrc.net/2013/09/serpent...gy/#more-70902
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 04-09-2013
skyaflake's Avatar
skyaflake skyaflake is offline
Senior Member
 
Join Date: Jul 2010
Location: チームヨコモ
Posts: 578
Default

Daar heb ik niet eens over nagedacht Origineelreclamebord, al je punten zijn volkomen terecht. Ben zelf ook wel benieuwd naar wat de X7 precies wordt, niet dat ik er een zou aanschaffen, maar misschien zet het andere merken weer aan het werk

Ik denk alleen dat de Shorty's nog niet van dergelijke capaciteit zijn voor de lage turns motoren waar normaliter mee gereden wordt. Al zal je er prima een heat mee kunnen uitrijden, dat icm met het lagere gewicht levert misschien meer voordeel op.

De TLR is eigenlijk wel weer aan aparte, die zag er op de foto's vrij breed uit. Maar goed, kan niet zien wat er onder de kap ligt natuurlijk.
__________________
Numquam cedunt victores, numquam ignavi vincunt.
Reply With Quote
  #8  
Old 04-09-2013
Chris's Avatar
Chris Chris is offline
Senior Member
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 312
Default

Nog geen release datum bekend:

Reply With Quote
  #9  
Old 04-09-2013
Origineelreclamebord's Avatar
Origineelreclamebord Origineelreclamebord is offline
Mad Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Netherlands
Posts: 1,571
Default

Quote:
Originally Posted by janus_77 View Post
Of er iemand nog op zit te wachten weet ik niet, maar hij schijnt (dit keer) wel te komen:

http://www.redrc.net/2013/09/serpent...gy/#more-70902
Serpent aanhangers uit andere race klasses...en team rijders? In ieder geval gebruiken ze wing mounts met schroeven ipv body clips!


Quote:
Originally Posted by skyaflake View Post
Ik denk alleen dat de Shorty's nog niet van dergelijke capaciteit zijn voor de lage turns motoren waar normaliter mee gereden wordt.
Ik denk dat dit een kwestie is van tijd: Team Orion levert inmiddels Shorty packs van 4000mAh/90C... Ik weet niet hoeveel er nog mogelijk is in capaciteitsverhoging van LiPo accu's, maar 4000mAh/90C is toch een aardig eind in de richting?

Zelfs als dat niet mogelijk is: Het knallen van doorgefokte NiMh cellen wordt gemist, de LiPo's gaan veel langer mee dan de accufabrikanten lief is - Die zien dus graag dat we de limiet op gaan zoeken met Shorties in een 4WD, aangedreven door een 5.5T motor die íetsjes vertimed is!
__________________


3D Printing Upgrade Parts - FF210 Buggy
Reply With Quote
  #10  
Old 04-09-2013
Kusal Kusal is offline
Member
 
Join Date: Sep 2006
Location: Belgium
Posts: 260
Default

Voor mij zal het een TM 4 worden (om de rest aan te vullen, kuch...)
Reply With Quote
  #11  
Old 05-09-2013
stefke stefke is offline
Senior Member
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 808
Default

Quote:
Originally Posted by skyaflake View Post
Ik denk alleen dat de Shorty's nog niet van dergelijke capaciteit zijn voor de lage turns motoren waar normaliter mee gereden wordt. Al zal je er prima een heat mee kunnen uitrijden
Ik vrees dat je 10 jaar achter loopt.

Er wordt al vaak met shorty's gereden, en zelfs in een 4wd heb je genoeg capaciteit om er met 1 lading 2 heats van 6 min mee rijden als het moet.
Reply With Quote
  #12  
Old 06-09-2013
Gonzo's Avatar
Gonzo Gonzo is offline
Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 223
Default

Ik heb ook een paar tests gedaan met shorty in 4WD DEX om plaats te hebben voor een middendif, maar ik heb de testen gestaakt wegens tijdsgebrek en het feit dat een middendif niet echt nuttig was op astro. Kortom, wegens ni mee kunnen. Maar het lag zeker niet aan de packs

Ik heb dus nog 3 shorty's liggen 4600 mAh 80C die maar een paar keer geladen werden, wie een goed bod doet mag ze hebben. De deftige shorty's kunnen dus probleemloos al een 5.5 aan in een 4WD buggy, en zwellen nul komma nul op. Ze kosten nieuw wel 60 pond/stuk, das er ni naast natuurlijk, maar ze zijn wel top.

Het gaat om deze:
http://www.promatchracing.com/products.php?cat=38
__________________

Reply With Quote
  #13  
Old 06-09-2013
janus_77's Avatar
janus_77 janus_77 is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: Netherlands
Posts: 917
Default

Quote:
Originally Posted by stefke View Post
Er wordt al vaak met shorty's gereden, en zelfs in een 4wd heb je genoeg capaciteit om er met 1 lading 2 heats van 6 min mee rijden als het moet.
..... is dit een open discussie ?
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 06-09-2013
Origineelreclamebord's Avatar
Origineelreclamebord Origineelreclamebord is offline
Mad Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Netherlands
Posts: 1,571
Default

Quote:
Originally Posted by janus_77 View Post
..... is dit een open discussie ?
Arjan, je kan al nauwelijks een regelaar vinden die niet thermal gaat voor het eind van een heat... in een 2WD! Ik denk dat de shorty voor jou nog niet eens de limiterende factor is!
__________________


3D Printing Upgrade Parts - FF210 Buggy
Reply With Quote
  #15  
Old 06-09-2013
skyaflake's Avatar
skyaflake skyaflake is offline
Senior Member
 
Join Date: Jul 2010
Location: チームヨコモ
Posts: 578
Default

Quote:
Originally Posted by stefke View Post
Ik vrees dat je 10 jaar achter loopt.

Er wordt al vaak met shorty's gereden, en zelfs in een 4wd heb je genoeg capaciteit om er met 1 lading 2 heats van 6 min mee rijden als het moet.
Ach, da's enkel een gevoel van mij dan, ik zal het binnenkort eens gaan proberen in de 2WD, daar rijd ik al een aantal jaar saddles. Met de 4WD zie ik het persoonlijk nog niet gebeuren, maar goed, dat is een kwestie van een keer testen.

Soms leef ik idd tien jaar terug .
__________________
Numquam cedunt victores, numquam ignavi vincunt.
Reply With Quote
  #16  
Old 07-09-2013
€ric's Avatar
€ric €ric is offline
Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Netherlands
Posts: 106
Default

Waarschijnlijk aan de vroege kant voor 2014 maar ik kijk er naar uit. De pre-orderknop staat klaar dus ik zal 'm net als de TLR 22 wel weer als laatste binnenkrijgen.

http://events.redrc.net/image-galler...ash/?nggpage=4
__________________
Team Lsi
http://www.macvlijmen.nl/
Reply With Quote
  #17  
Old 07-09-2013
Kimo's Avatar
Kimo Kimo is offline
Member
 
Join Date: Jul 2013
Location: Belgium
Posts: 90
Default

Atomik venom m2r lijkt me wel wat... Zeker voor die prijs. Maar vind nergens in Europa een distributor.
Reply With Quote
  #18  
Old 07-09-2013
Origineelreclamebord's Avatar
Origineelreclamebord Origineelreclamebord is offline
Mad Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Netherlands
Posts: 1,571
Default

Quote:
Originally Posted by €ric View Post
Waarschijnlijk aan de vroege kant voor 2014 maar ik kijk er naar uit. De pre-orderknop staat klaar dus ik zal 'm net als de TLR 22 wel weer als laatste binnenkrijgen.

http://events.redrc.net/image-galler...ash/?nggpage=4
Al opgevallen dat de verschillende TLR 4WD foto's die we hebben gezien behoorlijk anders zijn?

Auto 1
http://www.liverc.com/pictures/news/...s/DSC_5258.jpg
http://www.liverc.com/pictures/news/...s/DSC_5278.jpg

Auto 2
http://events.redrc.net/wp-content/g...fri-losi4w.jpg

De eerste lijkt redelijk XX4-geïnspireerd en erg productie-klaar in zowel constructie als vormgeving, de tweede ziet er uit als een XXX4 met big bores en een speciale wollige kap die suggereert dat ze stoute dingen uit hebben gehaald met de XXX4 die wij niet mogen zien!
__________________


3D Printing Upgrade Parts - FF210 Buggy
Reply With Quote
  #19  
Old 07-09-2013
€ric's Avatar
€ric €ric is offline
Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Netherlands
Posts: 106
Default

Quote:
Al opgevallen dat de verschillende TLR 4WD foto's die we hebben gezien behoorlijk anders zijn?
Je hebt gelijk, dat had ik ook moeten zien. Wens is de vader van de gedachte vrees ik.
Er zijn in elke geval ontwikkelingen. Als ze hun "R" in de TLR serieus nemen kunnen ze ook haast niet anders. Kan wat mij betreft in elk geval niet snel genoeg. NK rijd ik vanaf volgend jaar in elk geval alleen nog met een 4WD.
__________________
Team Lsi
http://www.macvlijmen.nl/
Reply With Quote
  #20  
Old 08-09-2013
stefke stefke is offline
Senior Member
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 808
Default

Hotbodies D413.

En om verder te gaan op de shorty discussie : het gerucht gaat dat hij speciefiek rond shorty's is ontworpen.

http://www.oople.com/forums/attachme...9&d=1376056456
Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 04:57 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com