Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 18-10-2011
mkb's Avatar
mkb mkb is offline
Member
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 259
Default instelbare demping

dag mensen ik ben al geruime tijd bezig met het maken van een instelbare demper voor onder de buggy, heb twee prototypes gemaakt waar van een veel belovend is maar het blijft moeilijk iets temaken dat klein genoeg is voor de 1/10 buggy's.

mijn vraag is of hier al iemand al eerder mee bezig geweest is en of dat gelukt is of juist niet? en waarom.
Reply With Quote
  #2  
Old 18-10-2011
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anwerp, Belgium
Posts: 862
Default

hey , daar ben je al wat laat mee hoor.
serpent heeft dat al jaren en denk dat schum dat in de oudheid ook ergens gemaakt heeft.
__________________
topspeed modelshop
Ralls racing
Rc-speedhouse
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
  #3  
Old 18-10-2011
rcpower's Avatar
rcpower rcpower is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 425
Default

ja dat was zalig die regelbare demping van Serpent, totdat ge net iets te ver had gedraaid en niet meer wist waar ge zat met één van uw dempers.

Nee echt, dat werkt(e) inderdaad wel fijn.
Reply With Quote
  #4  
Old 19-10-2011
mkb's Avatar
mkb mkb is offline
Member
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 259
Default

Quote:
Originally Posted by rcpower View Post
ja dat was zalig die regelbare demping van Serpent, totdat ge net iets te ver had gedraaid en niet meer wist waar ge zat met één van uw dempers.

Nee echt, dat werkt(e) inderdaad wel fijn.
hee leuk maar ik kan er niets van vinden?

heb je een link?
Reply With Quote
  #5  
Old 19-10-2011
ErikJan ErikJan is offline
New Member
 
Join Date: Apr 2010
Location: Eindhoven, Netherlands
Posts: 6
Default

Quote:
Originally Posted by mkb View Post
heb je een link?
Hier staat een bouwbeschrijving: http://www.serpent.com/product/801040/downloads/, klik even op manual. Deze begint met de verstelbare dempers.
Overigens heeft ook Xray deze gebruikt in de toerwagens.
Het verstellen gebeurt doordat er meer of minder gaatjes opengezet worden. Systeem werkt prima in toerwagens.

Op mijn Turbo Ultima (1989) zaten ook verstelbare dempers, werkte ongeveer gelijk, maar daarbij was de shockshaft hol met daarin een tweede as. Dit werd afgedicht met een heel kleine rubber o-ring die altijd lekte.
Reply With Quote
  #6  
Old 19-10-2011
mkb's Avatar
mkb mkb is offline
Member
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 259
Default

Quote:
Originally Posted by ErikJan View Post
Hier staat een bouwbeschrijving: http://www.serpent.com/product/801040/downloads/, klik even op manual. Deze begint met de verstelbare dempers.
Overigens heeft ook Xray deze gebruikt in de toerwagens.
Het verstellen gebeurt doordat er meer of minder gaatjes opengezet worden. Systeem werkt prima in toerwagens.

Op mijn Turbo Ultima (1989) zaten ook verstelbare dempers, werkte ongeveer gelijk, maar daarbij was de shockshaft hol met daarin een tweede as. Dit werd afgedicht met een heel kleine rubber o-ring die altijd lekte.
die holle as en daar mee verstellen heb ik ook gemaakt maar ook daar mee was er altijd iets mis met de afdichting!

mijn nieuwste versie lijkt veel op deze http://www.youtube.com/watch?v=mg4Il...eature=related
van expertmodel ,maar dan compakter en ook daar weer is er een probleem met de afdichtingen daar ben ik nog bezig mee en hoop het op telossen
Reply With Quote
  #7  
Old 19-10-2011
mkb's Avatar
mkb mkb is offline
Member
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 259
Default

Quote:
Originally Posted by ErikJan View Post
Hier staat een bouwbeschrijving: http://www.serpent.com/product/801040/downloads/, klik even op manual. Deze begint met de verstelbare dempers.
Overigens heeft ook Xray deze gebruikt in de toerwagens.
Het verstellen gebeurt doordat er meer of minder gaatjes opengezet worden. Systeem werkt prima in toerwagens.

Op mijn Turbo Ultima (1989) zaten ook verstelbare dempers, werkte ongeveer gelijk, maar daarbij was de shockshaft hol met daarin een tweede as. Dit werd afgedicht met een heel kleine rubber o-ring die altijd lekte.
en die van serpent heb ik ook al gemaakt maar en werkt (redenlijk) en is lek dicht alleen is het moeilijk een goede borging temaken zo dat het niet tijdens een onbedoelde harde landing verspringt

maak er nog wel foto's van
Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 09:33 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com